[align=center]

[/align] در این مقاله به طور خلاصه سریع ترین راه برای کانفیگ کردن یک مودم DSL در حالت Bridge را آموزش می دهم.
بعد از اینکه شما یک سرویس DSL را خریداری کردید فقط کافی است مودم را در حالت Bridge قرار دهید و بعد با ساخت یک کانکشن PPPoE نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و بعد به اینترنت متصل شوبد. اگر شما قصد دارید مودم را به روتر وصل کنید و یک شبکه خانگی را تشکیل دهید، بازهم باید مودم را در حالت Bridge قرار دهید.
برای پیکربندی مودم DSL در حالت Bridge مراحل زیر را دنبال کنید:

پورت LAN مودم را مستقیما از طریق کابل شبکه به کارت شبکه کامپیوتر متصل کنید.

دفترچه راهنمای مودم را بخوانید و آدرس IP پیش فرض مودم را پیدا کنید. (معمولا آدرس IP مودم ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ می باشد)

برای دسترسی به تنظیمات مودم شما باید آدرس IP کامپیوتر را در محدوده آدرس IP مودم تنظیم کنید. به طور مثال اگر آدرس IP پیش فرض مودم ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ است شما می توانید آدرس IP کامپیوتر را ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱۰ قرار دهید.

[align=center]۱۹۲.۱۶۸.۱.x > بین ۲ تا ۲۵۴ می تواند باشد x مقدار[/align] [align=right]# مرورگر وب را باز کنید و در نوار آدرس آدرس IP مودم را وارد کنید و Enter را فشار دهید. ([url]http://192.168.1.1[/url])[/align] [align=right]# صفحه Logon مودم نمایش داده خواهد شد و شما باید نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید تا وارد بخش مدیریت مودم شوید. (نام کاربری و رمز عبور در دفترچه راهنمای مودم قرار دارد)[/align] [align=right]# در بخش مدیریت شما باید Operation Mode را برابر Bridge Mode قرار دهید.[/align] [align=center]

[/align] [align=right]# مقادیر VPI و VCI باید به درستی تنظیم شده باشند. اگر مودم را از ISP خریداری کرده اید این مقادیر از قبل تنظیم شده اند. به طور مثال:[/align] [align=center]

[/align] [align=right]# در آخر کانکشن PPPoE خود را بسازید و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور به اینترنت متصل شوید. اگر برای ساخت کانکشن PPPoE به کمک نیاز دارید [color=#0000ff][COLOR=#0000ff]چگونگی ساخت کانکشن PPPoE[/color][/COLOR]را مشاهده کنید.

[url]http://hinetwork.ir[/url]
[/align]