همانطور که در مطلب مربوط به توزیع های معرفی شده و متوقف شده ی سال ۲۰۱۳ خواندید یکی ازاین توزیع هایی که جدیدا معرفی شده است، می تواند تجربه لذت بخش آرچ لینوکس را با ساده سازی روند نصب و پیکربندی برای کاربران تازه کار و یا کسانی که وقت و تمایل به سر و کله زدن با سیستم را ندارند به ارمغان بیاورد.

Antergos می تواند یک سیستم عامل واقعا خوب برای سیستم شما باشد، مخصوصا اگر شما علاقه ای به یادگیری مسائل مربوط به گیک ها درباره نصب آرچ ندارید.

جالب اینجاست که این بزرگترین نقطه قوت آرچ است. آرچ بخاطر فلسفه قوی و بعلاوه طراحی(ساختاری) زیبا، جذاب و بسیار پایدار است و همچنین فعالترین جامعه در میان همه دسکتاپ های لینوکس را داراست. Antergos بر پایه آرچ لینوکس بنا نهاده شده است وتمامی مزیت های آرچ لینوکس نظیر Rolling Release بودن را بدون معایبی مثل نصب سخت به همراه دارد.
نصب Antergos

Antergos تنها با چند کلیک قدرت آرچ را به سیستم شما می آورد.

در صفحه بوت به شما چند گزینه داده می شود، از جمله گزینه دیسک زنده بعلاوه ابزار های معمولی شبیه تست حافظه و در آخر گزینه نصب مستقیم سیستم عامل. برای نصب Antergos می توان از دو طریق اقدام کرد یکی به روش CLI و دیگری نصب از طریق رابط گرافیکی. انجام نصب از طریق رابط گرافیکی از این نظر که امکان استفاده از مرورگر و دیگر ابزارهای سیستم را در طول فرآیند نصب فراهم می کند انتخاب بهتری خواهد بود.

در این مورد از پارتیشن بندی به صورت دستی چشم پوشی کردیم.اما اگر برای پارتیشن بندی به صورت دستی بخواهم توضیحی بدهم ، نیاز است تا گزینه advanced را انتخاب کنیم و در بخش ادیت پارتیشن ها به مقدار۱۰ تا ۲۰ گیگ برای ریشه سیستم عامل (Root)، معمولا فضایی دوبرابر رم سیستم تان را برای سواپ(swap)، در صورت دلخواه فضایی را برای بخش Home در نظر بگیرید.

با اینکه Antergos با محیط گرافیکی گنوم آغاز می شود ولی به شما پنج محیط گرافیکی برای انتخاب پیشنهاد می کند.

چیزی که در این قسمت مشاهده میکنید، انتخاب نرم افزار های انحصاری است، که حتی در آن Vbox نیز به عنوان مهمان ناخوانده قرار دارد. بیشتر نرم افزار های گنوم جایشان خالیست، البته بعد از نصب توزیع می توانید آن ها را نصب کنید.

نصب آرچ هیچوقت از این آسان تر نبوده!

بجز این نصب از Anertgos استفاده دیگری نداشته ام، اما حدس میزنم کاربرد آن هیچ چیزی کمتر از تجربه استفاده از آرچ نداشته باشد. این سیستم عامل باید شبیه به نصب کردن آرچ خالص باشد چرا که Antergos فقط کمبود های گرافیکی آن را مرتفع کرده است.

[color=#008000]دانلود آرچ[/color]

منبع: با Antergos آرچ را آسان نصب کنید | LinuxReview