فهرست های اطلاعاتی گوناگونی در برنامه های رایانه ای وجود دارد كه بعضی از آنها براحتی توسط كاربران قابل انتخاب و كپی كردن است. البته برخی دیگر مانند فهرست برنامه های نصب شده در سیستم عامل نیز غیرقابل كپی كردن است و نمی توانید آنها را به صورت یك فایل متنی استخراج و ذخیره كنید.

آیا دوست دارید این نوع فهرست ها را نیز در فایل های متنی ذخیره كنید؟و برای خود نگه دارید؟ با استفاده از روش زیر می توانید فهرست برنامه های نصب شده روی سیستم عامل را از كنترل پنل ویندوز استخراج سپس آن را در قالب یك فایل متنی ذخیره كنید.

توجه: با استفاده از این روش می توانید متون موجود روی تصاویر را به متن های تایپ شده تبدیل كنید و در موارد مشابه نیز از این قابلیت كمك بگیرید.

1ـ از منوی شروع ویندوز، گزینه Control Panel را انتخاب كنید.

2ـ از میان ابزارهای موجود در كنترل پانل روی Programs and Features كلیك كرده و منتظر بمانید تا فهرست برنامه های نصب شده روی سیستم عامل نمایش داده شود.

3ـ پس از كلیك روی گوی ویندوز، در كادر جستجو عبارت snipping tool را وارد كنید. با به نمایش درآمدن نتیجه جستجو، كلید اینتر را فشار دهید تا نرم افزار snipping tool اجرا شود.

4ـ با كلیك روی گزینه New در نرم افزار فوق نوع عكس گرفتن از صفحه را روی حالت Rectangular Snip قرار دهید سپس از پنجره شامل فهرست نرم افزارهای نصب شده روی سیستم عامل یك عكس تهیه كنید. (از هر نرم افزار مشابه دیگری برای تهیه عكس از صفحه نمایش می توانید كمك بگیرید)

توجه: دقت داشته باشید كه كادر مربوط به تهیه عكس از صفحه نمایش، فقط متن ها دربردارنده نام نرم افزارها را شامل شود و آیكون ها و دیگر موارد موجود در پنجره مورد نظر در كادر عكس نباشد.

5ـ پس از تهیه عكس از فهرست موردنظر، نرم افزار Microsoft OneNote را اجرا كرده و با استفاده از گزینه Paste عكس گرفته شده از صفحه نمایش را به آن اضافه كنید.

6ـ در نهایت روی عكس اضافه شده به نرم افزار كلیك راست كنید و گزینه Copy Text from Picture را برگزینید.

7ـ در این مرحله نرم افزار OneNote به طور خودكار متون موجود روی تصویر موردنظر را از روی آن استخراج كرده و می توانید با باز كردن یك پرونده جدید از نوع Text و كلیك روی گزینه Paste، این متون را به صورت كاملا متنی در نوت پد ویندوز وارد كنید.

تکناز ،دیدنی ها،کامپیوتر، خبری ،پزشکی ،مذهبی ، عکس ، مطالب جالب و خواندنی ،آموزشی