W3schools.com
اگر بتازگی قصد یادگیری زبان برنامه نویسی را داشته و یا یک برنامه نویس متوسط هستید، این وب سایت فوق العاده در زمینه آموزش برنامه نویسی را به شما معرفی می کنم. W3shools دروس متفاوتی در زمینه های گوناگونی همچون برنامه نویسی وب و زبان های اسکریپت نویسی همچون html، html5، css، asp، Ajax،jQuery ،javaScript و غیره را در اختیار شما قرار می دهد. اگر مایلید قابلیت های خود در این زمینه را گسترش دهید، این وب سایت را منبعی عالی برای آموزش و یادگیری خواهید یافت.

Codeavengers.com
اگر مایلید برنامه نویسی برای ساخت بازی، اپلیکیشن  یا وب سایت هایی که از html\html5، css3، java Script python استفاده می کنند را بیاموزید و در عین حال مایلید از شیوه آموزشی سرگرم کننده ای استفاده کنید، پس این وب سایت برای شما ایده آل خواهد بود. این سایت از محیط های آموزشی سرگرم کننده و مشارکتی استفاده کرده که برای تمامی گروه های سنی، کارآمد و قابل توجه می باشد. حتی اگر در زمینه برنامه نویسی اطلاعاتی متوسط هم داشته باشید، در اینجا باز هم می توانید موضوعاتی جالب برای یادگیری بیابید.

Codecademy.com
دیگر وب سایت جالب در زمینه برنامه نویسی Codecademy.com است که برای یادگیری زبان هایی همچون جاوا اسکریپت، HTML/CSS, PHP, Python و روبی به کار می رود. همچنین شما می آموزید چگونه از برخی از APIهای معروف را در وب سایت یا اپلیکیشن های خود استفاده کنید. Codecademy از سیستم آموزشی مدرنی برخوردار می باشد که بر مبنای میزان مشارکت و تعامل کارآموز برنامه ریزی شده است. در این سایت دوره های کامل برنامه نویسی برای مبتدیان موجود می باشد. لازم است دیگر بار اشاره کنیم که این وب سایت هم برای تازه کارها و هم برای برنامه نویسان متوسط سودمند است. در عین حال برنامه نویسان ممتاز هم می توانند از نکات و آموزش های جالب ارائه شده در این سایت استفاده کنند.

Tutorialspoint.com
Tutorialpoint از تعداد زیادی خودآموز برای یادگیری زبان های برنامه نویسی در سطوح بالاتر برخوردار می باشد که امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرند. در اینجا می توان برای هر نوع زبان برنامه نویسی کامپیوتری که چیزی در موردش شنیده اید، آموزشی یافت ( آن دسته از زبان ها که در حال حاظر استفاده می شوند). علاوه بر این، در این وب سایت برای دیگر رشته ها همچون DIP، OS، SEO، Telecome، DBMS و دیگر قالب های نرم افزاری نیز دوره های آموزشی موجود است. برخی از زبان های متداولی که در این سایت آموزش داده می شوند عبارتند از: جاوا، C++, PHP, Python, Ruby C#, Perl, VB.Net, ios.

Msdn.microsoft.com
اگرچه برنامه نویسان مبتدی ممکن است آموزش های MSDN یا (شبکه توسعه دهنده مایکروسافت) را قدری دشوار بیابند، اما هنوز هم برای کسب مهارت های بالا در زمینه اونواع متدهای توسعه ترم افزار تحت دا ت نت همچون VB.Net، C# و دیگر زبان ها، این وب سایت منبعی بسیار عالی می باشد. در اصل این سایت خودآموزی جامع، برای برنامه نویسان مبتدی و پیشرفته به شمار می رود.
البته ممکن است تازه کارها، قدری در کار با آن راحت نباشند. منابع بی شماری وجود دارند که اوقاتی دشوار را برای تازه کارها فراهم می کنند؛ مخصوصا اگر فرد نداند باید دنبال چه چیزی باشد. اما در این وب سایت می توان تعداد زیادی اپلیکیشن نمونه، خود آموز و دیگر منابع مرتبط را که توسط مایکروسافت و دیگر اعضاء این وب سایت آپلود شده را دریافت و مورد استفاده قرار داد. همچنین می توان در رفع مشکلات و بهبود مهارت ها، از دیگر اعضاء گروه درخواست کمک کرد.

Lynda.com
شاید در مورد لیندا، پیش از این هم شنیده باشید. لیندا ویدئوهای آموزشی مناسب و ساده ای را در اختیار کارآموزان قرار می دهد. در این وب سایت که یکی از سایت های آموزشی خوب و قدیمی است، می توان در مورد زبان های برنامه نویسی کامپیوتر، مطالب خوب و آموزنده ای را در قالب آموزش های ویدئویی دریافت نمود. اگر به دنبال بهبود قابلیت های خود هستید، پس این وب سایت می تواند نمونه ای ایده آل به شمار رود. علاوه بر زبان های برنامه نویسی، لیندا در مورد سایر موضوعات همچون مدل سازی سه بعدی، CAD و عکاسی نیز آموزش های جامع و کاربردی را در اختیار علاقمندان قرار می دهد.

zoomit.ir