یکی از مهمترین ویژگی های اندروید L سرعت بالای عملکرد دستگاه است اما برای اینکار نیازی نیست منتظر عرضه اندروید L بمانید. برخی از گوشی ها هم اکنون نیز قادر به افزایش سرعت عملکرد دستگاه با ART runtime هستند.

گوگل روز پنجشنبه و در جریان کنفرانس برنامه نویسان I/O از به روزرسانی سیستم عامل اندروید یعنی اندروید L خبر داد که شامل تغییراتی در بخش هشدارها، بهبود گرافیکی، حفظ بیشتر انرژی باتری و برخی امکانات هوشمند است.
این به روز رسانی قرار است تا پایان سال برای همه گوشی ها ارایه شود همچنین شامل بهبود دوبرابری عملکرد اپلکیشن ها توسط ART runtime هم هست.
گوگل ART را نخستین بار همراه با نکسوس ۵ و اندروید کیت کت 4.4 به همگان معرفی کرد و این یعنی برای چنین عملکردی دستگاه اندرویدی شما باید به کیت کت ۴.۴ مجهز باشد. با این همه نمیتوان گفت همه دستگاه های اندرویدی دارای کیت کت لزوما می توانند از ART استفاده کنند.
در حال حاضر مشخص شده که این متد برای گوشی HTC One M8 ، سامسونگ گلکسی S5 ، موتو ایکس ، موتو جی و نکسوس ۵ و نکسوس ۷ سال ۲۰۱۳ کار می کند. همچنین برخی مدل های کره ای مثل LG G2 هم قادر به پشتیبانی از این امکان هستند.

برای فعال کردن این امکان به منوی Setting دستگاه بروید و سپس About را کلیک کنید و از آنجا روی شماره ساز ۷ بار کلیک کنید که به شما اجازه می دهد به تنظیمات مربوط به Developer دسترسی بیابید.
حالا از بخش Setting بخش Developer را انتخاب کنید و در آنجا runtime و سپس ART را برگزینید. بعد از یک بار ری استارت شدن دستگاه شروع به انطباق دوباره اپلیکیشن ها با runtime جدید می کند. اینکار ممکن است چند دقیقه ای به طور بینجامد اما بعد از تکمیل آن شما متوجه افزایش قابل توجه سرعت عملکرد دستگاه خواهید شد.
در اینجا باید هشدار داد که معدود اپلیکیشن ها ممکن است با ART منطبق نباشد که در این صورت آن اپلیکیشن قادر به باز شدن یا به روز رسانی ندارد. برای حل این موضوع باید دوباره تنظیمات ART را به حالت اول خود برگردانید.
منبع :  آی تی ایران