شروع کار با Xubuntu

بازدید214kپست ها14آخرین فعالیت9 سال پیش
12
0

سلام دوستان
گنو/لینوکس توزیع های مختلف و زیادی داره که میشه گفت Ubuntu یکی از بهترین و محبوب ترین اونهاست.  اما  Xubuntu چیه؟
Xubuntu همون ubuntu ست که از میز کار XFCE استفاده میکنه. همین!

[align=center]

[/align]

در حال حاضر میزکار خود ابونتو یونیتی هست و فراموش نکنید که شما تو همه توزیع ها میتونید میزکار مورد علاقه خودتون رو نصب کنید. من از  xfce بخاطر سبک، زیبا و شیک بودنش بیشتر خوشم اومد به همین دلیل Xubuntu رو انتخاب کردم البته میتونستم ubuntu رو نصب کنم و بعد xfce رو کنار یونیتی نصب کنم.

خوب میریم سر اصل مطلب. بخاطر برنامه های زیادی که بصورت پبشفرض براتون نصب شده شما حتی یک دقیقه بعد نصب Xubuntu میتونید کارهاتون رو انجام بدید اما با انجام روشهایی که در ادامه میگم احتمالا سیستم عامل پیشفرضتون رو روی Xubuntu خواهید گذاشت حتی اگر یک کاربر ۶- ماهه گنو/لینوکسی مثل من باشید ;)

[size=x-large]۱- نصب درایورها[/size]
معمولا بعد از نصب مشکلی با درایورها پیدا نمیکنید اما در صورت نیاز فقط کافیه از طریق  Applications Menu گزینه Settings رو انتخاب کرده و در لیست موجود Additional Drivers رو انتخاب کنید و به سربرگ Additional drivers برید و درایورها رو با یک کلیک نصب کنید.

[size=x-large]۲-فعال کردن  Firewall[/size]
بصورت پیشفرض ابونتو امنه و نیازی به فایروال نداره بخاطر همین غیرفعاله اما توصیه میشه که با وارد کردن دستور زیر در ترمینال فعالش کنید:
sudo ufw enable
اطلاعات بیشتر در مورد UFW

[size=x-large]۳- زبان و فونت فارسی[/size]
-- نصب زبان فارسی
برای اضافه کردن زبان فارسی از پنجره  Settings گزینه keyboard رو انتخاب کنید.

[align=center]

[/align]
در پنجره باز شده به سربرگ Layouts رفته و گزینه use system defaults رو غیر فعال کنید و از قسمت پایین گزینه add رو انتخاب کرده و persian رو به زبان ها اضافه کنید.

-- تغییر کلید سویچ بین زبانها
از تنظیمات خارج نشید! شما در همین قسمت میتونید کلیدی که برای سویچ بین زبانها میشه رو عوض کنید، در حالت پیشفرض با alt+shift اینکار انجام میشه. برای سویچ به زبان فارسی Alt+shift راست و برای انگلیسی و فارسی alt+shift چپ، اما گزینه بهتری وجود داره که من هم ازش استفاده میکنم: Shift+Caps lock! حتما فکر میکنید که این میتونه بدترین انتخاب باشه چون Caps lock کوچیک یا بزرگ بودن حروف رو تعیین میکنه اما اینطور نیست! وقتی شما دو کلید Shift+Caps lock رو برای تغییر زبان استفاده کنید دیگه وضعیت Caps lock تغییر نمیکنه، این دو کلید هم به هم چسبیدن  پس میتونه بهترین گزینه برای تغییر زبان باشه.

-- اضافه کردن Keyboard Layout به پنل اصلی
زبان رو اضافه کردید اما زبان فعلی رو نمیبینید؟ کافیه رو پنل اصلی کلیک راست کرده و  Add new items رو انتخاب کرده و keyboard layout رو به پنل اضافه کنید. در حالت پیشفرض پرچم کشور بجای نام زبان نمایش داده میشه که برای تغییر به نام باید روی پلاگین کلیک راست کرده و Peroperties رو انتخاب کنید و بعد show layout as رو روی Text قرار بدید.

[align=center]

[/align]

-- نصب فونت Tahoma
خیلی از ماها به فونت tahoma عادت کردیم و چون این فونت کاراکترهای فارسی رو زیبا و خوب نمایش میده تو سایت های فارسی بسیار زیاد ازش استفاده میشه. برای نصب این فونت اون رو از اینترنت دانلود کرده و در فولدر fonts. موجود در دایرکتوری مخصوص خودتون(home/user name/) قرار بدید (زمانی که فایل منیجر رو اجرا میکنید در همین دایرکتوری هستید).
نکته: فایلها و فولدر هایی که با نقطه شروع میشن مخفی هستن و برای نمایش اونها باید کلیدهای CTRL+H رو بزنید. اگر فولدر fonts. وجود نداره خودتون او رو بسازید.

[size=x-large]۴- مالتی مدیا[/size]

-- فیلم و آهنگ
بعد از نصب شما دو پلیر دارید، GmusicBrowser و Parole media player. نرم افزار GmusicBrowser خوبه اما من  Parole رو ترجیح میدم که کار باهاش خیلی ساده تره و در صورتی که نتونه فیلم یا آهنگی رو اجرا کنه برای نصب کدک(Codec) پیامی رو نمایش میده و شما میتونید خیلی راحت اونا رو نصب کنید. فقط یادتون نره که از منوی Tools به پلاگین ها رفته TrayIcon و Notify رو فعال کنید. اگر از parloe خوشون نمیاد مشکلی نیست! با ورود به بخش sound and video در Software Center  شما ده ها انتخاب دیگه دارید که حجم ٪۹۰ اونها کمتر از ۱۰ مگابایته.

[align=center]

[/align]

-- تصویر
برای نمایش تصاویر ristretto دارید که شاید ازش خوشتون نیاد. بجاش میتونید gThumb(حرفه ای)، ShotWell یا gpicview(ساده) رو نصب کنید که همشون تو Software center موجودن.

[size=x-large]۵- نصب RAR[/size]
برای extract فایلهای rar اول باید rar رو با حجم 625 کیلوبایت نصب کنید [ یک کلیک نصب ]. همچنین میتونید این دستور رو در ترمینال اجرا کنید:
sudo apt-get install rar

[size=x-large]۶- نصب کرومیوم و کروم[/size]
فایرفاکس بصورت پیشفرض نصبه اما بهتره کرومیوم رو هم داشته باشید. برای نصب این نرم افزار هم کافیه chrom رو در Software Center جست و جو کرده و نصبش کنید. برای نصب کروم هم میتونید به این صفحه مراجعه کرده و فایل deb. رو دانلود کنید و براحتی با دابل کلیک نصبش کنید.

[size=x-large]۷- نصب فلش پلیر برای فایرفاکس[/size]
برای اینکه بتونید فایلهای فلش رو تو مرورگر فایرفاکس ببینید باید پلاگین فلش رو نصب کنید [ یک کلیک نصب! ]

[size=x-large]۸- حذف Mousepad و نصب Leafpad[/size]
همه کاربرا تو همه سیستم عاملها به ویرایشگرهای متن ساده نیاز دارن تا یادداشتهاشون رو بنویسن. در Xubuntu ما Mousepad رو داریم اما برای ما که زبانمون راست به چپه احتمال داره برامون مشکل پیش ببیاد. وقتی که شما متنی رو تایپ میکنید اگر اولین حرفش مربوط یه زبان راست به چپ باشه جهت متن هم راست به چپ میشه و برعکس البته این در مواردی میتونه مفید باشه اما همیشه اینطوری نیست برای مثال فرض کنید دارید یادداشت فارسی رو مینویسید اما در یکی از لاینها اولین حرف انگلیسیه اینجاست که جهت اون لاین چپ به راست میشه! البته مشکل بزرگی نیست و راه حل ساده ای داره.
برای حل این مشکل یه کاراکتر مخفی راست به چپ(RLM) قبل از حرفی که چپ به راست هست وارد میکنیم تا  جهت متن راست به چپ بشه که تو leafpad این ویژگی وجود داره و دیگه نیازی نیست کاراکتر رو کپی پیست کنید. برای درج کاراکتر RLM در در ابتدای لاین قبل از حرف کلیک راست کرده و از Insert unicode control character گزینه RLM - Right to left mark رو انتخاب کنید.

[align=center]

[/align]

[size=x-large]۹-  نصب Wine[/size]
با استفاده از نرم افزار wine شما میتونید برنامه های ویندوزی رو در خیلی اوقات مثل خود ویندوز در سیستم عاملتون اجرا کنید.
برای نصب این نرم افزار Wine windows application loader رو در Software Center جست و جو کرده و نصب کنید. حجم این نرم افزار حدود ۷۳ مگابایته.

[size=x-large]۱۰- تغییر ظاهر سیستم عامل[/size]
-- نصب و تغییر پوسته
ظاهر Xubuntu عالی هست، اما میشه اون رو زیباترین سیستم عامل دنیا کرد!  اگر مایل به تغییر پوسته هستید از Settings گزینه Appearance  رو انتخاب کنید. لیستی که مشاهده میکنید تم های موجود در سیستمه که میتونید هر کدوم رو انتخاب کنید. من پیشنهادی برای شما دارم: اگر تم تیره دوست دارید Numix رو انتخاب کنید و اگر روشن دوست دارید Uncomplicated[ دانلود ] رو نصب کنید. برای نصب تم هم باید فولدر مخفی به نام themes. رو در فولدر خودتون ایجاد کنید و پوسته ها رو اونجا کپی کنید. برای دانلود تم های بیشتر به این سایت ها مراجعه کنید:

http://gnome-look.org/
http://xfce-look.org/

توجه داشته باشید که تم پنجره ها میتونه جداگانه تنظیم بشه برای تعیین تم پنجره ها از Settings گزینه Windows manager رو انتخاب کرده و از سربرگ Styles تم مورد علاقه رو اعمال کنید.

-- تغییر فونت سیستم
در همون تنظیمات Appearance سربرگ Fonts رو انتخاب کنید و فونت سیستم رو به فونت زیبای ubuntu یا فونت دلخواه خودتون تغییر بدید.
همچنین از سربرگ Icons هم میتونید آیکان های سیستم رو تغییر بدید.

-- تنظیمات پنل
در حالت پیشفرض رنگ پنل و آیتمهاش بوسیله پوسته فعلی تنظیم میشه اما بعضی از پوسته ها فایلهای مربوط به Indicator ها رو ندارن یا ناقصن به همین دلیل بهتره خودتون رنگ پنل رو مشخص کنید. برای اینکار روی پنل کلیک راست کرده از Panel گزینه Panel prefrences رو انتخاب کنید و در ادامه به سربرگ Appearance برید و Style رو روی Solid color تنظیم کنید، alpha روی ۶۰ و Color هم سیاه.

-- نصب Dock
حالا وقت اون رسیده که یه Dock نصب کنیم که Docky [ یک کلیک نصب ] و Plank از بهترین ها هستن .
برای نصب Plank این دستور ها رو به ترتیب در ترمینال اجرا کنید:

sudo add-apt-repository ppa:ricotz/docky
sudo apt-get update
sudo apt-get install plank

بعد از نصب این داک ها خیلی راحت میتونید برنامه ها رو با Drag And Drop بهشون اضافه کنید، تمش رو تغییر بدید و ..
اما شدیدا توصیه میکنم بعدش برای حفظ زیبایی دسکتاپ آیکان های قبلی رو بردارید. برای اینکار از Settings گزینه Desktop رو انتخاب کرده، به سربرگ Icons برید و icons type رو روی none تنظیم کنید.

[align=center][img=500x281]http://xfce-look.org/CONTENT/content-pre1/168470-1.png[/img][/align]
[align=center][size=xx-small][font=Tahoma]اسکین: uncomplicated . داک: Plank (برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید)[/font][/size]
[/align]
[size=x-large]۱۱- معرفی نرم افزارهای مفید[/size]
با یک کلیک نصب کنید:

  • LMMS - نرم افزار بسیار قدرتمند برای ساخت و ویرایش موزیک
  • LibreOffice - نرم افزار آفیس
  • Inkscape - نرم افزاری برای طراحی و خلق گرافیک های برداری (Vector)
  • GIMP -  نرم افزاری قدرتمند برای ویرایش تصاویر
  • Blender - نرم افزاری بسیار قدرتمند برای ساخت انیمیشن و مدل سه بعدی، ویرایش فیلم و ...
  • Gnome system monitor  - مدیریت برنامه های در حال اجرا و مشاهده منابع در حال استفاده و...
  • GoldenDict  - دیکشنری با قابلیت استفاده از گلاسوری های نرم افزار بابیلون
  • Brasero Disc Burner  - نرم افزار قدرتمند و ساده برای رایت
  • K3b - نرم افزار قدرتمند برای رایت
  • uget  - نرم افزار ساده و کاربردی برای دانلود فایل
  • VLC - پخش کننده بسیار قدرتمند و محبوب با قابلیت های فراوان
  • FreeCAD - نرم افزاری برای مدلسازی سه بعدی، نقشه کشی و...

دانلود و نصب کنید:

  • Lightworks - نرم افزار حرفه ای ویرایش و تدوین فیلم (۶۴ بیتی)
  • jDownloader - نرم افزار قدرتمند برای مدیریت دانلود فایل
  • Skype - نرم افزار چت و مکالمه
  • Synfig - نرم افزاری برای ساخت انیمیشن دو بعدی

برای Developer ها:

  • Geany - ویرایشکر کد قدرتمند با پشتیبانی از بیشتر زبانها
  • SublimeText - ویرایشگر کد بسیار عالی و محبوب که با یک بار امتحان عاشقش میشوید!
  • Eclipse - محیط توسعه یکپارچه(IDE) بسیار محبوب و قوی برای برای توسعه برنامه ها به زبانهای C/C++ ، PHP، Java و...
  • XAMPP - بسته نرم افزاری شامل Apache,PHP,MySQL و ..  برای مدیریت وبسایت بصورت محلی
  • Code::Blocks - ‏IDE برای توسعه برنامه به زبان C و ++C

با/بدون ذکر منبع انتشار بدید :)

آخرین ویرایش: 05-01-2015 ???? 20:45، توسط رضا رمضانپور
0

سلام
کلا خیلی عالی و مفید بود مخصوصا معرفی برنامه ها
فقط یه سوال دارم من هر چی گشتم نرم افزاری برای Capture دسکتاپ با GIF پیدا نکردم شما چطور درست کردی؟
ممنون!

0

سلام
من هیچوقت به جز ویندوز چیزی نصب نکردم، چندتا سوال دارم

  1. آیا میشه الان که ویندوز 8.1 رو نصب دارم، این اوبونتو رو نصب کنم روش؟
  2. برنامه هایی مثل ویژوال استودیو روی اوبونتو نصب میشن؟
  3. برنامه هایی مثل IDM، PotPlayer،Photoshop روی اوبونتو نصب میشن؟
  4. روش نصب اوبونتو چطوریه؟
  5. اگه اوبونتو نصب کنم(در صورتی که اول نصب شده باشه) میتونم روش ویندوز 8.1 یا 10 هم نصب کنم؟
  6. از روی فلش میشه نصب کرد؟
  7. رم کامپیوتر من 2گیگابایته، الان 32بیت دانلود کنم یا 64 بیت؟
آخرین ویرایش: 02-12-2014 ???? 17:55، توسط The Arrow
2
<br> > سلام کلا خیلی عالی و مفید بود مخصوصا معرفی برنامه ها فقط یه سوال دارم من هر چی گشتم نرم افزاری برای Capture دسکتاپ با GIF پیدا نکردم شما چطور درست کردی؟ ممنون! <br> سلام من از byzanz استفاده کردم .البته کار باهاش یکمی سخته و هنوز براش Gui نوشته نشده. برای نصب:
sudo add-apt-repository ppa:fossfreedom/byzanz
sudo apt-get update && sudo apt-get install byzanz

آموزش: https://wiki.ubuntu.com/CreatingScreencasts

3
<br> > سلام من هیچوقت به جز ویندوز چیزی نصب نکردم، چندتا سوال دارم 1. آیا میشه الان که ویندوز 8.1 رو نصب دارم، این اوبونتو رو نصب کنم روش؟ 2. برنامه هایی مثل ویژوال استودیو روی اوبونتو نصب میشن؟ 3. برنامه هایی مثل IDM، PotPlayer،Photoshop روی اوبونتو نصب میشن؟ 4. روش نصب اوبونتو چطوریه؟ 5. اگه اوبونتو نصب کنم(در صورتی که اول نصب شده باشه) میتونم روش ویندوز 8.1 یا 10 هم نصب کنم؟ 6. از روی فلش میشه نصب کرد؟ 7. رم کامپیوتر من 2گیگابایته، الان 32بیت دانلود کنم یا 64 بیت؟ <br>

۱- بله میشه
۲- خیر - بجاش باید  monodevelop رو نصب کنید.
۳- فتوشاپ برای لینوکس وجود نداره(فعلا). اول باید wine نصب کنید که بعد بتونید فتوشاپ رو اجرا کنید. البته gimp رو هم میتونید امتحان کنید. دو نرم افزرای بعدی به احتمال زیاد با wine اجرا میشن اما نرم افزار گنو/لینوکسی معال اونها وجود داره. من خودم تا به حال از IDM استفاده نکردم و ضرری هم نکردم :)
نکته: شما میتونید تو ابونتو virtualbox نصب کنید و تو اون ویندوز نصب کنید و برنامه های ویندوزی رو اجرا کنید.

۴- جست و جو کنید - فقط اموزش نصب رو خوب بخونید.
۵,۶- بله.
۷- ۶۴ بیت بهتره.

آخرین ویرایش: 02-12-2014 ???? 19:33، توسط رضا رمضانپور
-1

من وقتی ویندوز رایگان دارم با این همه برنامه چرا ابونتو نصب کنم

1

ممنون رفیق ، تاپیک فوق العاده ایه!

3
<br> > من وقتی ویندوز رایگان دارم با این همه برنامه چرا ابونتو نصب کنم <br>

شما ویندوز رایگان ندارید، خودتون رایگانش کردید. باز کسی شما رو مجبور نکرده ابونتو نصب کنید!
اینکه نرم افزارهایی مثل فتوشاپ واسه لینوکس نیومدن بخاطر ضعیف بودن خودشونه نه لینوکس. 99 درصد اوقات هم برنامه های جایگزین برای این نرم افزارها وجود داره. و اینکه به جرات میتونم بگم یکی از دلایلی که مردم نمیان طرف لینوکس و موندن تو ویندوز بخاطر همین فتوشاپه! اما پیشرفت لینوکس تو این چند سال گذشته خیلی خوب بوده اگر فتوشاپ نسخه ای برای لینوکس آماده نکنه در آینده نزدیک خیلی ضرر میکنه!

آخرین ویرایش: 03-12-2014 ???? 16:29، توسط BaNNer LorD
0

فقط یک سوال: virtualbox رو من یکبار روی ویندوز 7 نصب کردم و اومدم داخلش ویندوز8.1 رو نصب کردم، اصلا رم کامپیوتر رو خورد، موس حتی درست حرکت نمیکرد، توی اوبونتو این مشکل هست یا نه؟

ممنون

0
<br> > فقط یک سوال: virtualbox رو من یکبار روی ویندوز 7 نصب کردم و اومدم داخلش ویندوز8.1 رو نصب کردم، اصلا رم کامپیوتر رو خورد، موس حتی درست حرکت نمیکرد، توی اوبونتو این مشکل هست یا نه؟ ممنون <br>

سلام برادر
خوب شما حتما رم زیادی بهش اختصاص دادی اگه رمت 2 گیگه  700 رم فکر کنم براش خوب باشه.
ابونتو رو نمیدونم کلا همینطوریه


بحث لینوکس پس بالاخره اینجا هم باز شد!
ما با کاربرای لینوکسی مشکلی نداریم ولی آخه یه نگاهی به آمار بکنین فقط 1.5% کاربرا از لینوکس استفاده میکنن اینم دلیل کم بودن نرم افزاراشه. پس حتما یه مشکلی داره.

8

Microsoft man@
آمار واقعی تعداد کاربران لینوکس رو هیچوقت نمیشه گفت چقدره. شما اگه فقط آمار دانلود همین ابونتو رو حساب کنید بیشتر از اون یک و نیم درصد میشه. به علاوه اون آمار فقط برای کاربران دسکتاپه چون همه ی ما از قبل کاربر لینوکسی هستیم، لینوکس همه جا هست، بیشتر از ویندوز.

من هر چی گشتم مشکلی پیدا نکردم. نه، لینوکس مشکلی نداره، مشکل اینجاست کاربرای ویندوزی وقتی میان تو لینوکس انتظار دارن بازم همون ویندوز و برنامه هاشو ببینن! شاید مشکل اینجاست که شرکت های وابسته به ویندوز جرات نمیکنن نسخه لینوکسی نرم افزار رو بسازن.
لینوکس کمبود نرم افزار نداره حداقل من تا حالا حس نکردم. اگر شما مجبورید که از فتوشاپ استفاده کنید خب با روشهایی که گفتم میشه روی لینوکس اجراش کرد یا راه بهتر اینه که تو ویندوز بمونید. شما تو لینوکس گیمپ رو دارید! نمیدونم چرا همیشه گیمپ دست کم گرفته میشه، یکی از کاربرای ویندوزی تو یه فرومی میگفت گیمپ همون Paint ویندوزه!! البته بعد خودش حرفشو پس گرفت. درسته همه قبول دارن گیمپ از فتوشاپ ضعیف تر هست اما نمیشه گفت خیلی ضعیفتره در ضمن نباید یادمون بره که گیمپ رایگانه اما فتوشاپ حدود ۶۹۹ دلار قیمتشه (که البته تو ایران فرقی نمیکنه).  ما باید همون اندازه که با فتوشاپ کار کردیم با گیمپ کار کنیم بعد نظر بدیم.

چند کار انجام شده با  گیمپ:
http://www.gimpusers.com/tutorial_categories/11-special-fx
http://www.gimpology.com/submission/view/adding_tattoos_to_people_1/
http://gimp-tutorials.net/Sun-Rise-Header-Graphic
http://gimp-tutorials.net/light_bulb_gimp_tutorial
http://gimp-tutorials.net/Parrot_Photo_Manipulation_in_Gimp

حالا گیمپ یه مثال بود چون بحثش پیش اومده بود گفتم البته منم فکر میکنم خیلی زود فتوشاپ برای لینوکس میاد.

2

درود دوستان عزیز///

دیدم بحث جالبیه گفتم منم در این بحث شرکت کنم، معمولاً نرم افزار هایی که در لینوکس موجود هست رایگان هست و کسی بابت نرم افزار ها پولی نمیده و اگر هم پولی بده بابت سورس برنامه هست، شما اگر دانش برنامه نویسی داشته باشید میتونید این کد رو ویرایش کنید و بنام خودتون منتشر کنید (مجوز OPEN/GL)، یکی از دلایلی که شرکت ها سمت لینوکس نمیان اینه که نمیخوان هسته برنامه هایی که از اون دارند درآمد زایی می کنند رو بدن بیرون/

مجوز OPEN/GL  و نرم افزار آزاد این اجازه رو میده تا شما در ازای پرداخت مبلغی علاوه بر برنامه اجرایی سورس برنامه رو هم داشته باشید، و یکی از مهم ترین دلیل هایی که اکثر شرکت ها به سمت ویندوز رفتند حق کپی رایت بود، شما وقتی در ویندوز بابت لایسنس برنامه ای پول میدید فقط میتونید از برنامه اجرایی استفاده کنید نه سورسش، هیچ وقت به سورسش دسترسی نخواهید داشت! پس شرکت ها از این طریق برای خودشون درآمد زایی می کنند، این در حالیه که تو لینوکس با توجه به مجوز هاش اینطوری نیست/

درسته که لینوکس در سمت دسکتاپ کاربرای کمتری نسبت به ویندوز داره اما در سمت سرور و شبکه این قضیه کاملاً برعکس میشه و شاهد سلطه لینوکس و یونیکس در شبکه ها و دیوایس های وابسته به شبکه هستیم، در گوشی ها هوشمند هم همینطوره، همین اندرویدی که شما ازش دارید استفاده می کنید یکی از اینترفیس های و کرنل های لینوکسه /

درسته درصد کاربرای لینوکسی از ویندوزی کمترِ اما اون دسته از کسانی که با لینوکس کار میکنند برای خودشون یه گیک به  معنی واقعی کلمه هستند و بخوبی با نحوه کار با انواع سیستم های عامل و سخت افزار آشنا هستند، کسانی که با لینوکس کار میکنند مسلماً درک برنامه نویسی بالایی دارند، کاربرای لینوکسی به جد با کاربرای ویندوزی متفاوتند، بدون شک اگه شما سیستم عامل پیش فرضتون از زمان اولین استفاده لینوکس می بود از کار کردن با ویندوز خسته می شدید و به اون به چشم یک ابزار ساده و پیش پا افتاده نگاه می کردید؛ من قصد ندارم بگم ویندوز بدرد نمیخوره، ویندوز خیلی هم عالیه در مواردی حتی از لینوکس بسیار قدرتمند تر عمل میکنه ، وقتی که ویندوز وارد دنیای کامپیوتر شد ، دنیای کامپیوتر های شخصی متحول شد و شاهد اینی هستیم که الان باش هاش رو به رو هستید؛  در کل به نظر من استفاده از سیستم عامل های ویندوز ولینوکس یه تجربه شخصی هست و با هر سیستم عاملی که راحتر بودید اون برای شما بهترینه/

م.و.ف.ق باشید///


آخرین ویرایش: 10-01-2015 ???? 21:47، توسط Evil shadow
1

سلام
بحث خیلی مفیدیه :)
میشه برای هر نرم افزاری لایسنس گذاشت راستی فکر نکنم بشه نرم افراز تجاری رو تغییر داد و به اسم یکی دیگه کرد و فروخت! لایسنس داره! لایسنس!
پس این همه شرکت چطوری پول درمیارن؟ هم برنامه رو میفروشن بعدشم ساپورت و کلی راه دیگه یا مثلا برنامه های تحت وب. الان شما دیدی کسی ویبولتین رو بزنه به نام خودش بفروشه؟ نه! چون لایسنسش این اجازه رو نمیده کلی هم پول در میاره.


چطور از اپن سورس پول درمیاد
https://www.google.com/search?q=make+money+from+opensource

آخرین ویرایش: 10-01-2015 ???? 22:49، توسط BaNNer LorD
1

من بخاطر حرفای بچه ها رفتم ابونتو نصب کردم اما واسه گیم میرم تو ویندوز فایلهای مهمم رو هم گذاشتم تو لینوکس من فکر میکردم خیلی کار با لینوکس باید سخت باشه اما اینطوری نبود ولی به آسونی ویندوز هم نبود

سوال برنامه نویسی دارید؟

ندونستن عیب نیست، نپرسیدن چرا!

خوش آمدید

برای طرح سوال، ایجاد بحث و فعالیت در سایت نیاز است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو سایت نیستید میتوانید در عرض تنها چند ثانیه ثبت نام کنید.