سلام دوستان. احساس میکنم باید این متن رو مینوشتم تا یکسری از ابهامات در خصوص Hack و هکر برطرف بشه. کلا دو سه تا پاراگرف بیشتر نمیشه و حوصلهتون سر نمیره! شاید براتون جالب باشه :)

توضیح تصویر

???? تفاوت برنامه نویس(Programmer) ، هکر(Hacker) و دولوپر(Developer) صرفا برای ابهام زدایی بصورت واقعا خلاصه.

برنامه نویس

تعریف برنامه نویس: برنامه نویس[یا کدر coder]: کسی که با تغییر کدهای کامپیوتری مسائلی رو حل میکنه.

هک چیست؟

تعریف هک: روش متفاوت [خلاقانه][موقتی][متفاوت از راه حل اصلی موجود] برای حل مسئله (معنای کلی).

هکر Hacker

تعریف واژه هکر: برنامه نویسی(معمولا برنامه نویس با تجربه و با مهارت بالا) که کارهایی رو انجام میده تا چیزی بتونه کار کنه یا کدها رو تغییر بده تا به نتیجه خاصی برسه و معمولا اینکارو به شیوه های غیر معمولی انجام میده و نیاز به خلاقیت و مهارت داره.

Developer

دولوپر(Developer): برنامه نویس آموزش دیده ای که فقط مسائل رو حل نمیکنه، به علاوه اون با اصول طراحی ، پرفورمنس ، امنیت و مواری که برای ساخت یک نرم افزار کامل نیاز هست آشنایی داره.

پس هکر و دولوپر هر دو برنامه نویسی هستن با استفاده از کدهای کامپیوتری کارهایی انجام میدن. اصطلاحی وجود داره که وقتی یه برنامه نویس در قسمتی از کد نویسی مشکل داره میگن بیا این "هک" رو انجام بده تا مشکلت حل بشه(که معمولا بهترین روش نیست و راه حل موقتیه). یا در مواردی میبینیم که عینا در برنامه نویسی از واژه hacking استفاده میکنن.

توضیح تصویر

خوب پس با این تعاریف میشه گفت هر Developer ی یه هکر هم هست؟ بله فکر میکنم در اکثر موارد میشه گفت میشه! اما احتمالا اون چیزی که از هکر انتظار داشتید رو تو این پست ندیدید. پس خرابکاری هکرا چی؟ هک سایتا و سرورا چی؟

Security Hacker

اما باید بدونید هر دولوپری الزاما یه Security hacker نیست!

???? هکر امنیت به کسی گفته میشه که با دانش برنامه نویسی و شناخت نحوه کار کامپیوترها کنترل این سیستم ها رو بدست میگیره و در خیلی از موارد وقتی از واژه هک استفاده میشه منظور همین Security Hacker هست. مخصوصا در ایران :)

ممنون میشم اگر مشکلی تو پست وجودداره یا جایی اشتباهه به من اطلاع بدید.
<br><br>
موفق باشید و !Happy hacking

آخرین ویرایش: 28-11-2018 ???? 19:33، توسط رضا رمضانپور