سلام. تو این پست میخوام به یه ایده بهتر برای طراحی فرم ها خصوصا فرم های ثبت نام اشاره کنم که احتمالا با من موافق باشید. خیلی خلاصه در چند جمله میگم.

کاربر از فرم با فیلد زیاد میترسه! "اوه چقدر فیلد! کی حوصله پر کردن این همه فیلدو داره؟!" باید سعی کنید تا حد ممکن فرم ها رو خلاصه و ساده کنید تا کاربر رو فراری ندید!

فیلد ایمیل

هیچ دلیلی نداره که توی فرم هاتون از دو فیلد ایمیل برای تایید استفاده کنید، مطمئن باشید کاربر وقتی دو فیلد رو ببینه ایمیلش رو از فیلد اول کپی میکنه تو فیلد بعدی. پس این کار کاملا بی فایدست. پس بهتره فقط یه فیلد ایمیل بذارید و بعد تاییدش کنید.

فیلد پسورد

اجازه بدید به فیلد پسورد هم گیر بدم! برای پسورد هم توصیه میکنیم تنها از یک فیلد پسورد استفاده کنید و براش دکمه "نمایش پسورد" بذارید. احتمالا این روش خیلی بهتریه دلیلش اینه که به احتمال زیاد اگر کسی پسورد رو یک بار اشتباه بزنه برای بار دوم هم اشتباه میزنه چون پسورد رو نمیبینه! تصور کنید که زبان کیبورد کاربر عوض شده باشه! حتی اگر میخواین دو فیلد پسورد بذارید بازم براش دکمه نمایش پسورد بذارید.

password toggle

تصویر بالا صفحه عضویت در irDevs.com هست. ما همین کارو کردیم. اگر ثبت نام نکردید میتونید در کمتر از ۳۰ ثانیه عضو بشید.

این پست در خصوص فیلد ایمیل و پسورد بود که خیلی استفاده میشن. اگر بصورت کلی نیاز دارید تا اطلاعات زیادی از کاربر بگیرید توصیه میکنم فرم ثبت نام رو کاملا ساده طراحی کنید و اطلاعات مورد نیاز رو بعد از ثبت نام و با یک اینترفیس مناسب از کاربر بخواین.

خوش باشید.

آخرین ویرایش: 07-12-2018 ???? 13:06، توسط رضا رمضانپور