آموزش

ساخت پرینتر سه بعدی و CNC با آردوینو و GRBL+کلیپ1 اضافه شد

بازدید119.4kپست ها1آخرین فعالیت4 سال پیش
0
1

بسم الله الرحمن الرحیم

توضیح تصویر

با سلام خدمت دوستان علاقمند به بحث شیرین CNC، پرینتر 3 بعدی، برش اتوماتیک لیزر و سایر سیستمهای مبتنی بر GRBL و آردوینو. پروژه های بسیاری در فضای اینترنت در این مورد موجود هست.از تبدیل CD-ROM به یک نقاش اتوماتیک و تولید pcb تا برش اتوماتیک، فرز اتوماتیک و چاپگرهای 3d و...اینجا میخوایم با شروع طراحی و نحوه راه اندازی این سیستمهای خانگی کوچک آشنا بشیم.

خوب سخت افزار این سیستمها عموما چند موتور استپر نما 17 و 23 هست بهمراه یک موتور dc جهت اسپیندل(محور دوار) با دور بالا و نصب سه نظام و مته برای برشکاری و سوراخکاری(حتی فرز انگشتی و سنگ فرز و دریل هم میبندن!) اینها جهت های X،YوZ رو میزنن یعنی با استفاده از لید اسکرو یکی در عرض(Z) دیگری در طول(X) و یکی عمود(Y) میزنه. برای دقت بالاتر از استپرهای با گام دقیق بهره میبرن و گاهی حتی سروو میبندن. موتورها رو با ولتاژ حدودا 10 ولت تغذیه میکنن و جریان رو با پتانسیومتر روی درایورهایی که قبلا در موردشون صحبت کردیم محدود میکنن. از شیلدهای CNC معمولا V3 و V4 استفاده میشه و روی آردوینو یونو و نانو متصل میشن. درایور های 2 آمپر A4988 و نمونه بهتر اون DRV8825 اکثرا جهت درایو موتور مورد استفاده قرار میگیرن و از کامپیوتر هم جهت طراحی و تولید G CODE و آپلود روی آردوینو استفاده میشه. آردوینو این کد رو میخونه و به موتورها دستور حرکت میده. این CNCها اصلا یک اسباب بازی و یک پروژه آموزشی نیستن بلکه توانایی اجرای کارهای نسبتا بزرگ رو هم دارن!

شیلد CNC

درایور DRV8825

درایور A4988

پایان بخش اول

آخرین ویرایش: 09-07-2019 ???? 22:30، توسط Hossein-McLaren

سوال برنامه نویسی دارید؟

ندونستن عیب نیست، نپرسیدن چرا!

خوش آمدید

برای طرح سوال، ایجاد بحث و فعالیت در سایت نیاز است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو سایت نیستید میتوانید در عرض تنها چند ثانیه ثبت نام کنید.