DA مخفف عبارت Domain Authority می باشد که در سئو به معنی اعتبار دامنه نزد موتور جستجو می باشد. PA نیز مخفف عبارت Page Authority که به معنی اعتبار صفحه نزد موتور جستجو می باشد.

این دو کلمه بالا رو معمولا توسط موتورهای جستجو گفته نمی شود ولی شرکت moz سیستمی را طراحی کرده است که نتایج تقریبا مشابه ای که با آنچه در موتور جستجو می باشد ارائه می دهد که می توانید از اینجا وارد شوید.

به طور کلی سایت های قدیمی همواره DA و PA بهتری دارند چرا که ارزش دامنه آن ها بیشتر است و گوگل به این سایت ها به عنوان وبسایت پیشکسوت نگاه می کند و همواره امتیاز بیشتری را برای این سایت ها در نظر میگیرد. فرض کنید DA وبسایت شما ۱۵ می باشد این بدان معناست که اگر یک وبسایت مشابه سایت شما وجود داشته باشد و هر دو بر روی یک کلیدواژه کرده باشید، وبسایتی در نتیجه اول قرار میگیرد که در ابتدا DA خوبی داشته باشد.

به طور کلی اکثر سایت ها DA زیر ۷۰ دارند و سایت های که ارزش دامنه اشان ۱۰۰ می باشد همانند فیسبوک و تویتر و سایت های بزرگ می باشند.

اما برای سایت های معمولی DA بالای ۲۰ نسبتا خوب می باشد و بالای ۴۰ نیز بسیار عالی می باشد.

DA را به سختی می شود ارتقاء داد که البته در مطالب بعدی روش های افزایش DA را برای شما شرح خواهیم داد.

اما PA نیز همانند DA در ابتدا به سئو یک صفحه می پردازد و هر چقدر این صفحه غنی تر و با مطلب قوی تری پر شده باشد، PA این صفحه افزایش می یابد. توجه داشته باشید PA معمولا برای هر صفحه جداگانه ارائه می شود در حالی که DA برای یک دامنه می باشد.

معمولا PA بالای ۳۰ بسیار مناسب می باشد.

PA و DA طبق اطلاعاتی که بنده دارم از سال ۲۰۰۴ در حال بروز آوری هست و هم اکنون نیز می توانید جایگزین بسیار خوبی به جای پیچ رنک گوگلی که دیگر آپدیت نمی شود باشد.

البته همانطور که گفته شده سرویس معرفی شده درصد تقریبی به شما خواهد گفت، که بسیار نزدیک به ارزش های یک دامنه نزد موتور جستجو می باشد و البته این تنها با استناد به سخن این سایت می باشد.