سوال و جواب های اماده کامپیوتر!

بازدید45.4kپست ها2آخرین فعالیت11 سال پیش
0
0

سلام دوستان
چند سوال و جواب اماده مربوط به کامپیوتر براوت گذشتم البته احتمال داره بعضی جواب ها نادرست باشه! ولی میتونه خیلی مفید باشه


سلام

سوال : میخواستم بدونم هدفون بلوتوث بیسیم رو چطوری میشه به ویندوز 7 معرفی کرد؟؟
خیلی تلاش کردم ولی بازم نتونستم بشناسونمش!

پاسخ : روش خاصی نداره معمولا قطعه ای USB دارند كه به سیستم وصل میشه و به صورت خودكار با گوشی ارتباط رقرار می كنه در برخی از دستگاه ها هم نیاز به نصب درایور هست. میتونید از add new hardware wizard استفاده کنید برای اینکار در قسمت search کلمه hdwwiz رو وارد کنید :)


سوال : میخواهم مانع شیر(share) شدن سایر چاپگرهادر شبكه اداری به سیستم خودم شوم و یا شیر دیگر چاپگرها را از سیستم خودم غیر فعال كنم ویندوز من xp میباشد

پاسخ : كافیه وارد Mycomputer بشید و از منوی Tools وارد Folder Option بشید در تب View اولین گزینه را غیر فعال كنید (Automatically search for network folder and Printers)


سوال : رمز مموری گوشیمو یادم رفته چه کار کنم

پاسخ : در اینترنت برنامه های زیادی وجود داره كه می تونید این رمز عبور را ازبین ببرید كافی كمی جستجو كنید حتی فارسی.


سوال :

کامپیوتر من به اینترنت وصل میشه ولی مشکلی نداره بجز یک سایت همه سایتها رو میره در صورتی که بقیه کامپیوترها به همون سایت وصل میشن

پاسخ :  با مرورگر دیگه ای وارد بشید


سوال : من وقتی ویندوز عوض می کنم task manager باز میشه اما بعد از این که driver and antivirus نصب می کنم بعد از خاموش شدن کامپوتر دوباره روشن میکنم task manager error close program برای win 7 رو نشون می ده من registery هم درست کردم ولی درست نشده چیکار کنم درست شه ؟

پاسخ : اگر مطمئن هستید که بعد از نصب این برنامه ها این اتفاق میفته پس حتما این ها خودشون ویروسی هستند.


سوال : چگونه باید عکس هایی که به ایمیلم ارسال می شود را باز کنم؟

پاسخ  : بعضی از سرویس دهندگان ایمیل خوشون باز میکنن اما تو بعضی ها باید show blocked image یا گزینه ای شبیه این رو بزنید تا نمایش داده بشه


سوال : چگونه میتوان فایل بازی را در وبلاگ گذاشت برای دانلود.

پاسخ : باید فایل های خودتونو در یك HOST بریزید و لینك دانلود آن را در وبلاگ بگذارید. هاست های مجانی زیاد هستند من توصیه می كنم از 4shared.com - free file sharing and storage استفاده كنید. یك Account بسازید و در آن آپلود كنید.(softafzar.net) محیط بسیار ساده ای دارد. دقت كنید فایل هایی كه در آن می گذارید نباید حق كپی آن نقض شود برای رفع این مشكل می تونید اسم بی ربط بگذارید و آن ها را Zip كنید و رمز عبور برای آن ها بگذارید بعد آپلود كنید.


سوال :

چجوری میتونم بازی رو که گرافیکش زیاده و من نمیتونم بازی کنم رو با گرافیک خودم یکسان کنم؟

پاسخ : بستگی به بازی داره ! معمولا بازی ها گرافیك ها را شناسایی می كنند و بر اساس توانمندی آن ها گرافیك بازی را خودكار تنظیم می كنند. اگر بازی از همان ابتدای اجرا خطای گرافیك می دهد برخی از بازی ها در مسیر نصب خود فایلی جهت تنظیم گرافیك بازی قبل ار اجرا دارند اگر نداشت كاری نمی توانی بكنی!

اما اگر وارد بازی می شود و در حین بازی كردن مثلا سیستم خاموش می شود ! یا پیغام خطای گرافیك می دهد باید تنظیمات گرافیك بازی را از داخل خود بازی پیدا كنید و آن ها را روی حداقل تنظیم كنید و در آخر اگر كارت گرافیك شما بدون فن می باشد توصیه می كنم یك فن برای آن بگذارید !! البته با دقت !


سوال :

دوكامپیوتر داریم كه اولی سرور و دومی كلاینت حالا هردو باهم شبكه اند ولی كامپیوتر دومی كه از اولی اینترنت میگیره نمی تونه بعضی از سایتها رو باز كنه مثل سایت سنجش و آزمون هر چی از دستم بر اومد كردم ولی جواب نداد

پاسخ : باید بهتر توضیح میدادی. چطور شبكه شده اند ؟  از Switch استفاده شده یا از HUB . مودم چطور اینترنت می دهد ؟ و ... .


سوال : من هر برنامه ای رو باز میکنم ویندوز مدیا سنتر باز میشه تمام برنامه هام قالب مدیا سنتر گرفته یعنی پوسته شون عوض شده اعصابم بهم ریخته چطور از شرش خلاص بشم مثلا اینترنت که میخوام وصل بشم دوباره اون بالا میاد

پاسخ : یك نام كاربری جدید بسازید و از این پس از آن استفاده كنید.


سوال : چجوری میتونم از دوربین لپ تاپم بجای وب کم استفاده کنم؟
پاسخ : كافیه توی برنامه ای كه از آن استفاده می كنید دوربین لپ تاپ خودتون را انتخاب كنید مثلا در یاهو مسنجر باید وارد منوی Messenger بشوید و واردpreference و از منوی Webcam Broadcast از دو دكمه بالایی آن استفاده كنید.


سوال : من وقتی به اینترنت وصل میشم کامپیوترم لگ میده همه با تاخیر کار میکنن کلا سرعت میاد پایین بعد وقتی هم که از اینترنت قطع میکنم بازم کمی بهتر میشه.
من انتی ویروسمم آپدیت کردم هرچی اسکن میکنم هیچی پیدا نمیکنه ولی یه برنامه دارم برای حذف تروجانها هست همینکه اون فعال میکنم بهتر میشه حتی اگر تو اینترنتم باشم ولی چون اونو آپدیت کردم نمیتونم اون چیزایی که پیدا میکنه رو از بین ببرم چون ازم یه کد میخواد منم اون کد ندارم به من چه پیشنهاد میکند

پاسخ :  احتمالا سیستم شما Trojan یا Spyware گرفته می تونید كد همون برنامه را از سایت های دانلود فارسی پیدا كنید یا خود برنامه را در این سایت ها جستجو كنید حتما شبیه به آن یا بهتر از آن را پیدا خواهید كرد و از آن استفاده كنید.


سوال : lمن دو کیس دارم یک ویندوز 7 رو ش نصب و دیگری ویندوز روش نیست حال می خواهم که به کیس دوم از طریق کیس اول ویندوز نصب کنم و از اطلاعات کیس استفاده کنم چار بایست ی انجام دهم .

پاسخ : از طریق شبكه می توان ویندوز نصب كرد اما نه شبكه ای كه شما دارید! در شبكه ی شما حتما باید یكسری ساختار تعریف شده باشد ! كه من كاملا به آن ها آشنا نیستم !


سوال : قسمتی ه میخواهم كامپیترم رو خاموش كنم و همچنین موقع روشن شدن عوض شده و به صورت جدولی می آید لطفا راهنمایی ام كنید كه چگونه این مشكل را حل كنم . ببخشید ولی اگه امكان داره حتما اون رو به ایمیلم ارسال كنید .

پاسخ :  منظور از جدول تغییر خالت از سه دكمه به حالت لیستی است ؟  برای برگرداندن آن وارد RUN بشوید و این دستور را وارد كنید Control userpasswords سپس در تب Advanced تیك آخرین گزینه(Require user to press ctrl+alt+del ) را بردارید.


سوال :

امکان داره کارت صوتی با ویندوز 7 ناسازگار باشه من ویندوز 7 نصب میکنم ولی صداش در نمیاد بردم بیرون یکیشون گفت کارت صوتین با این ویندوز ناسازگاره

پاسخ : بله امكانش هست اما خیلی كم پیش میاد! حداقل مدل كارت صوتی را مینوشتی !!!!!!!!

سایت سازنده كارت صدا را پیدا كن و ببین درایور ویندوز ۷ آن را می تونی دانلود كنی ؟


سوال : من صاحب یک کافی نت هستم اخیرا در یکی از کامپیوترهای من فیلمی دانلود شده من هنگامی که میخواهم انرا delete کنم به هیچ وجه نمیشود

پاسخ : با برنامه ی Process Explorer چك كنید ببینید چه برنامه ای آن را در حالت استفاده برده كه اجازه پاك كردن نمی دهد؟ و بعد از طریق برنامه آن را Kill كنید و در آخر پاك كنید.


سوال : اینکه چطوری می تونیم ویروس موبایل رو پاک كنم ؟

پاسخ :  برای خود موبایل آنتی ویروس زیاد هست اما زیاد كارا و بدردبخور نیستن بنظرم بهتره موبایل را به سیستم وصل كنید و از طیرق سیستم آن را پاك سازی كنید.


سوال : : میشه پهنای باند رو به صورت غیر قانونی بالا برد؟؟
مثلا من که ریته دانلودم 60 کیلوبیته بشه 100-150...
حالا با برنامه یا هرچی...

پاسخ :  این كه بشه یا نشه خیلی بستگی داره به نرم افزاری كه ISP داره استفاده می كنه ! اما در كل نمیشه ! چون باید خیلی چیزا بلد باشی (من خودم این خیلی را بلد نیستم)و این كه باید به سیستم ISP نفوز كنی ! بلدی ؟ یا علی به من هم یاد بده !


سوال : بیشتر برنامه ها رو که از اینترنت دانلود میکنم
وقتی ایکونشون رو باز میکنم میگه باید برنامه ای باشه که بتونه اونو بخونه
اسم اون برنامه رو میخام بدونم

پاسخ : چه فایلی بازمی كنی ؟  پسوند فایل چیه ؟ میتونی پسوند فایل را در گوگل وارد كنی تا برنامه ای را كه می تونه باز كنه بهت نشون بده


سوال : چکار کنیم تا دیگران ا ز طریق بوت ویندوزما رو عوض نکنندایا در بوت می شه کاری کرد تا سی دی بوت نشه؟

پاسخ : كافی است در Bios خود بوت سیستم را فقط روی هارد تنظیم كنید و بقیه را غیرفعال كنید و در آخر برای Bios یك رمز عبور بگذارید.

0

سوال : چرا فیلمی که با مدیا پلیر یا هر پلیر دیگری که باز می کنم حالت خونه خونه ای دارد

پاسخ : كیفیت فیلم پایین است


سوال : میکروفون چگونه به کیس وصل وتنظیمات ان چیست؟
من نتونستم با میکروفون بیرونی صدام را ضبط کنم کنترل پنل را بهم زدم نشد که نشد چرا؟

پاسخ : كافیه به ورودی صورتی رنگ یا قرمز رنگ كارت صدا وصل كنید و تنظیم خاصی نداره !


سوال : کامپیوتر من به غیر از ویندوز xpهیج ویندوزی را نصب نمیکنه لطفا مشکلش رو تا بر طرف کنیم

پاسخ :  نمی دونم سوال شما گنگه است ! نمی دونم !


سوال : صفحه مانیتورم (منظورم تصویری هست که وقتی روشنه)کج و کوله شد یعنی اندازه صفحه مانیتور نیست و هر کار کردم اندازه اش درست نشد یعنی مربع کامل نشد همش یه گوشش زیاده یا کم چکار کانم درست شه؟؟؟؟؟؟

پاسخ : باید با تنظیمات روی خود مانیتور تغییرات را انجام بدی . در برخی از مانیتور های CRT به دلیل لامپ تصویر آن نمی توان تصویر كاملا مربع داشت !


سوال : لب تاپ مدل n5110 است صدا قطع شده باید چه کار کنم

پاسخ : به یك متخصص نشون بدید! قبل از آن درایور ها را مجددا نصب كنید و چك كنید كه تیك Mute آن نخورده باشد.


سوال : من آنتیی ویروس نود نصب کردم وآن را پاک کردم دوباره که آن را خواستم نصب کنم این پیام را می دهد
could not write value product code to key \software\eset\eset sequrity\currentversion\info.
verify that you have sufficient access to that key,or contact your support personal

پاسخ : وارد Run بشوید و از آن به Regedit بروید و مسیر گفته شده در پیغام را پیدا كنید و آن را حذف كنید. مجددا نصب كنید.


سوال : من بازی gtaiv رو نصب کردم ولی برای اجراش 2 تا شماره سریال میخواد که یکیشو بیشتر نداده یعنی یکیشو اینجوری داده UNLOK CODEیکیشو اینجوریSERIAL ولی برای دومی هیچی نداده باید چه کار کنم ؟

پاسخ : احتمالا كرك بازی شما ناقص هست دنبال كرك این بازی بگردید پیدا خواهید كرد!


سوال : هر بار یه برنامه ای می خوام نصب کنم سوال می پورسه
هر برنامه ای که نصب نشد دوباره سوال می پورسه
می خواد یه cd بخونه سوال می پورسه
خسته کننده ترین سیتم عاملی که دیدم همین 7 هستش

پاسخ : این ها برای امنیت هست ! پس هنوز با لینوكس كار نكردید كه اگر كار كنید میرید برای ویندوز دعا می كنید.! برای رهایی از این كار Start را باز كنید روی عكس User خودتون كلیك كنید تا وارد صفحه User Account بشوید. دنبال UAC یا Change User Account Control بگردید و در آن یك دكمه كشویی وجود دارد آن را تا ]ر پایین بیاورید.


سوال : وقتی ایدی ساختیم برای فرستادن نامه الکترنیکی از ایمیل در ویندوز استفاده میکنیم چگونه؟؟

پاسخ : اگر از سایت یاهو یا MSN یا Live یا Hotmail استفاده می کنید نمی توانید چون این سرویس پولی می باشد اما اگر از Gmail استفاده می کنید می توانید تنطیمات مخصوص برنامه outlook را از منوی Option معروف به Pop3 و SMTP را پیدا کنید و آن ها را در برنامه Outlook تنظیم نمایید.


سوال : من با لپ تاب و از طریق مودم WiFi به اینترنت وصل میشوم چند روزه که نمیتونم تو یاهو مسنجر sign in بشم با هر ای دی که میرم نمیشه ولی سایت ها رو باز میکنه و میتونم ایمیلم رو چک کنم چند بارم برنامه رو پاک کردم و دوباره نصب کردم ولی نشد

پاسخ : مدتیه که در ایران مسنجر ها را غیرفعال می کنند در کل قطع و صلش می کنند !!!


سوال :

من با ویندوز 7 لپ تاپم مشکل دارم،جدیدا هیچ نرم افزاری روش نصب نمی شه چون اورجیناله نمی خوام فعلا عوضش کنم،می خوام آپدیت کنم ولی اونم نمیشه!حالا چکار کنم؟

پاسخ : از Recovery خود لپ تاپ استفاده کنید ، برخی از لپ تاپ ها مانند مارک دل خود دارای چند عدد DVD Recovery هستند که با آن ها می توانید مانند روز اول که خریداری کرده اید باز گردانید.

اگر نداشتید معمولا برنامه ای هست که این Recovery ها را برای شما روی چند عدد DVD رایت می کند.

در آخر باز هم اگر نشد مچبورید که ویندوز نصب نمایید، اگر خارج از ایران سفر نمی کنید حساسیت به ویندوز اورجینال نشان ندهید.


سوال : هرموقع ویندوز نصب می کنم ویندوز قبلی فرمت نمی شه وتولپ تاب می مونه

پاسخ : حتما باید درایو ویندوز قبلی را Format کنید، اگر منوی فرمت را در زمان نصب نمی بینید در زمان انتخاب درایو ویندوز برای نصب یک گزینه به اسم Option یا Advanced وجود داره که با زدن روی آن می توانید گزینه Format را مشاهده نمایید.


سوال : من 2سال لپ تاپ دل 1015 دارم. هر موقع ویندوز عوض میکردم مشکلی نداشت. الان چند وقته ویندوز عوض میکنم یکی از داریو هام رو نمیشناسه. درایو هست با حجمش و اطلاعاتش و تو مای کامپیوتر نیست (ببخشید انگلیسی تایپ نمیکرد). تو دفرگمنت و جاهای دیگه هست. حتی موقع نصب مجدد ویندوز درایوم هست ولی نصب که میکنم نشون نمیده. لود هم نمیشه. روی اون درایو هم ویندوز نصب نمیشه. چیکار کنم؟

پاسخ : فکر کنم شما هم مشکل نداشتن اسم برای درایو دارید در پایین تر توضیح دادم که وارد Manage و Disk management و ... .


میخواستم بدونم یه وبلاگ بعد از راه افتادنش تا چه مدت میتونه غیر فعال بمونه تا حذف نشه

پاسخ : بستگی به سایت ارائه دهنده سرویس وبلاگ هست اما معمولا حذف نمی شه!


سوال : مدتیه توی بیشتر سایتها وارد نمی شوم
انتی ویروسمم اپدیت نمیشه
مثلا توی سایت گوگل میره ولی توی سایت یاهو نمیره
یه كامپیوتر به همین شبكه وصل می كنم وارد همه سایتها میشه
پروكسی هم فعال نیست
نحوه اتصالمم به اینترنت ای دی اسله می باشد

پاسخ : احتمال 99% ویروسی هستید.به روشی که قبلا در مورد نحوه نصب ویندوز و آنتی ویروس و ویروس کشی توضیح دادم عمل کنید.


سوال : من كوچكترین گیرنده دیجیتال دنیا یا همون MINI DIGITAL TV STICK كه مخصوص كامپیوتره رو خریدم ولی فروشنده حقه زده و درایور نصب اونو برام نداده

پاسخ : دنبال سایت سازنده بگردید و معمولا در داخل خود سایت سازنده دستگاه موجود می باشد.


سوال : آیا امکان چک کردن اطلاعات وب کم و صحبتهای رد و بدل شده در آن توسط افراد دیگر امکان پذیر است

پاسخ : بله ، کاملا ،توصیه می کنم زمانی که از آن ها استفاده نمی کنید ارتباط آن ها را از دستگاه قطع نمایید.


سوال : میکنم ایدیم حذف نمیشه. ارور میده که پسورد اشتباست. چگونه بدونم که ایدیم حذف شده یا نه؟

پاسخ : حتما باید رمز را به درستی وارد کرده باشید در غیر این صورت نمی توانید آن را حذف کنید.


سوال:مدتیه وقتی کامپیوتر راروشن میکنم باید ان را 3الی 4بار ریست کنم تا صفحه بالا بیاید مشکل چیست ضمنابعضی وقت ها چراغ مانیتور پرنور کم نور میشود در هنگام خاموش بودن

پاسخ : ممکنه که ویندوز شما خراب شده باشه دوباره نصب کنید برطرف میشه ! و درمورد نور چراغ مانیتور فکر می کنم که منظور شما همان حالت Standby هست ! خوب مانیتور ها زمانی که سیگنالی از سیستم دریافت نمی کنند در این حالت قرار می گیرند.


سوال : لپ تاپم 3 تاپورت usbداره اما وقتی فلش رو به یکی می رنم وقتی تکون می دم قطع و وصل میشه و تو یکی دیگه هم نمی یاد.اما وقتی با کابل فلش رو به این2 تا پورت وصل می کنم کارمی کنه مشکل چیه؟

پاسخ : مشکل توی اتصال و وجود قعطی در فلش و یا در پورت USB می باشد.


سوال : قبلا سی و دی وی دی در مای کامپیوتر بود
اما حالا حذف شده ...باید چکار کنم..؟؟؟

پاسخ : روی My computer کلیک راست کنید وارد Properties و Device Manager بشوید از لیست درختی دنبال CD/DVD بگردید و آن را پاک کنید و سیستم را مجدد راه اندازی نمایید.


سوال : وقتی می خوام فیلم با زیر نویس فارسی تو ویندوز 7 ببینم، اکثریت زیر نویس ها با یک فونت عجیب (چیزی شبیه لاتین) پخش می شه با لپ تاپ

اما وقتی با ویندوز 7 یا xp با کامپیوتر همون فیلمو نگا می کنم زیرنویس پخش می شه

زبان و مکان رو هم به فارسی و ایران تغییر دادم، فایده نداشت، چه کنم؟ ممنون

پاسخ : شاید اختلاف در فونت دارید !


سوال : من یه کتاب pdf را دانلود کردم موقعی که می خوام extact بکنم یه پیغام می ده که insert a disk with this volume

پاسخ : احتمالا ناقص دانلود کردید و ممکنه که یک یا چند فایل دیگه ادامه داشته باشد


سوال : برنامه دانلود شده رو چطور نصب کنیم ؟مثل الان من یک فونت نستعلیق رو برای وردم دانلود کردم ولی بلد نیستم نصبش کنم ؟

پاسخ : فونت ها را باید در پوشه موجود در Control Panel کپی کنید.


سوال : به من بگید که من چه جور وقی nod 32 رو آپدیت کردم باید ویروسایی که پیدا میکنه رو از بین ببرم
2.من یه نرام افزار خوب مخوام که تروجانها رو از بین ببره و کار با اونم راحت باشه آپدیتشم به روز باشه اگر چنین نرم افزاری میشناسید بهم معرفی کنید

پاسخ : کافیه که روی پوشه مورد نظر کلیک راست کنید و از منوی Advance گزینه Clean را انتخاب کنید و یا Scan معمولی کنید و در نهایت سوال برای پاک کردن ویروس ها را از شما می کند.


سوال : من نمی تونم ویدئو انلاینارو ببینم خطای فلش میده یا خطای 2036 فلشم جدیدترینشو نصب کردم اما درست نشد.نه برای فایرفاکس و نه برای اکسپلورر!اینم بگم که فلش مخصوص هر کدوم رو نصب کردم اما نشد

پاسخ :  چند تا دلیل داره ممکنه که لینک فیلمی که می خواهید ببنید ف***ل)))ت&&&ر شده باشه.

ممکنه که سرعت اینترنت شما پایین باشه !

اگه می گفتید که کدوم سایت می رفتید که باز نمیشد یه تست می کردم.


سوال : ببخشید من برای داداش کوچیکم بازی فوتبال نصب کردم و باز که میکنیم صداش میاد ولی صفحه کلا سیاهه و نمیدونم چکار کردم یا چی رو پاک کردم که دیگه وبکمم هم کار نمیکنه و سیاه نشون میده ؟

پاسخ :

اگر از ابتدا صفحه سیاه بوده این چند تا را چک کن :

1- درایور کارت گرافیک درست نصب شده باشه و دقت کن که درایور پیش فرض ویندوز نباشه.

2- حتما برنامه DirectX را نصب داشته باش.

3- برخی از نسخه های بازی فوتبال مشکل دار هستند.

نصب بازی ربطی به وب کم نداره ، بهتره وب کم را روی یه سیستم دیگه امتحان کنید و یا دوباره درایور آن را نصب کنید.

0

سوال : من یه ال سی دی "ال.جی" دارم....
دو روزه که وقتی روشنش میکنم رنگ ها اولش با یه طیف سبز هستن.....از همون مرحله ی "داس" تا توی ویندوز هم همینطورین حتی....ولی بعدش خودش درست میشه
دلیلش رو میدونین چیه؟

پاسخ : خیر.


سوال : چه کار باید کرد وقتی ویندوز عوض میکنیم بازیهامون باز هم اجرا بشه و نیاز به نصب دوباره نداشته باشه

پاسخ : هر بازی ای را نمی توان این کار را انجام داد، کافیه بازی ها را در درایو دیگر به غیر از درایوی که ویندوز در آن نصب شده است نصب نمایید.


سوال : یکی از درایوام نیست کلا دو تا درایو داشتم دی و سی که دی نیست ویندوزم سون هاردم لپ تاب و دادم برای ریکاوری نتونستن فایلام و برگردونن باز هم درایو دی رو نمی بینم

پاسخ : روی My computer کلیک راست کنید و وارد Manage بشوید،از لیست درختی Disk Management را انتخاب کنید، در سمت راست لیست تمام درایو ها را خواهید دید. اگر درایو ها به تعداد بود و برخی از درایو ها اسم نداشتن می توانید با کلیک راست روی درایو بی نام از گزینه change drive letter استفاده کنید و نام بدهید. اگر نمی توانید این کار را بکنید و فقط می توانید یک پارتیشن ایجاد نمایید یک بار با برنامه هایی مثل Paragon hard disk management یا Acronis Disk Director امتحان کنید.


سوال : آیا میتوان همزمان ازدو آنتی ویروس استفاده کرد؟ مثلا avast و nod32

پاسخ : برخی از آنتی ویروس ها میشه اما برخی خیر ، توصیه می كنم این كار را نكنید مزیت خاصی ندارد.


سوال : من از شرکت صبانت adsl گرفتم ولی شبانه رایگانش را نمیتونم کانکش بشم error691 را میده یوزر و پسورد را هم درست زدم مشکل چیه؟؟؟؟

پاسخ : باید از خود پشتیبانی صبانت بپرسید


سوال : چطور میتونم ازتون سوال بپرسم؟

پاسخ : در قسمت نظر ها !


سوال : من ویندوز 7 رو اکتیو کردم بعد از چند روز دیدم وقی لپ تاپ بالا میاد صفحه سیاه میشه و فقط my document رو بالا میاره و من از طریق task manager و نوشتن explorer در new task ویندوز رو بالا میارم

پاسخ : یا ویندوز شما خراب می باشد و یا كرك آن و احتمال خیلی بیشتر این كه بعد از نصب ویندوز ویندوز را ویروسی می كنید!


سوال : من میخواستم بدونم چرا اوایل که گیم کنترلرم رو خریدم مشکل نداشتم ولی بعد از 3هفته که از اون استفاده کردم همیشه اونو unknown device میشناسه!
چندین و چند راه رو هم امتحان کردم مثلا از توی device manager ,universal serial bus controller ها رو unistall کردم ولی بعد از اون فقط چند بار بدون مشکل تونستم با دسته بازی کنم.
پاسخ  : نمی دونم اما شاید بتونی درایور جدیدتر آن را پیدا كنی و آن را نصب كنی !


سوال : من وقتی فایل ویدئویی را از اینترنت دانلود می کنم فرضا حجم آن 350 مگابایت است. و من می خواهم نصف آنرا دانلود کنم. قبلا حین دانلود وقتی دیسکانکت می شدم فایل ویدئویی را می توانستم به صورت نصفه مشاهده کنم ولی الان وقتی دیسکانکت میشم کلا فایلی که دانلود میشه حذف میشه و مینویسه به دلیل قطع ارتباط از سرور دانلود امکان پذیر نیست. به نظرتون مشکل از کجاست؟

پاسخ : زمانی كه فایلی را دارید دانلود می كنید اگر می خواهید ادامه آن را بعدا انجام دهید حتما بایستی قابلیت Resume فعال باشد. و بدانید كه هر سایتی این قایلیت را به شما نمی دهد مانند Rapidshare.com.


سوال : مدتی قبل سیستمم ویروسی شد و ویروسو پاک کردم اما الان هر کاری می کنم نمی تونم صفحه یاهو را باز کنم

پاسخ : ببین می تونی از طریق یاهو مسنجر وارد ایمیل بشی ؟!


سوال : منوی استارت ویندوز 7 من همه ایکوناش با paint باز میشه چون من یه ایکون رو که باز نمی شد از change icon تغییر دادم حالا من چی کار کنم که هر کدومشون به حالت اول بر گردن؟

پاسخ : یك كاربر جدید تعریف كن و از این به بعد از آن استفاده كن.


سوال : سلام صفحه ایمیل من تار شده و نمیتونم هیچ آیتمی رو انتخاب کنم میشه یه سر بهش بزنید؟

پاسخ : رمز عبوری كه گذاشتی مشكل داره نمیشه وارد شد!!


سوال : می خواستم بدونم چطور میشه مشکل انتی ویروس نود رو با بازی ران و پی اس 2012 رفع کرد؟

پاسخ : نمی دونم شما چه مشكلی با این دو دارید اما اگر از بازی مطوئن هستید می تونید آنتی ویروس را غیرفعال كنید و بعد بازی كنید.


سوال : یك فایل 1 گیاگابایتی با دانلود منیجر چه زمانی رو می بره
سرعت adsl 256 هستش rate=30

پاسخ : فكر كنم ۱۷ ساعت طول بكشه اما اگه با دانلودمنیجر بذارید چند لحظه اول خودش براتون محاسبه می كنه !


سوال : من رو سیستم رومیزیم کاری کردم که حالا هرچی نرم افزار را می خوام اجرا کنم با نرم افزار win rar اجرا می شه.حالا می خوام بدونم چه جوری درستش کنم و به حالت اولیه برگردونم؟

پاسخ : در بالاتر جواب دادم.


سوال : ینفر بهم گفت میشه از کامپیوتر دیگه ای در راه دور وصل بشم به سیستم خودم و اطلاعاتمو برداشت کنم میشه کمکم کنید بدونم چطوری باید این کار را انجام بدم؟

پاسخ : روش استاندارد اینه كه سیستم شما همیشه به اینترنت وصل باشه و یك عدد IP Valid از شركتی كه اینترنت از آن میگیرید بخرید(سالی 65000 هزار تومان) و بعد این IP را به سیستم خودتون اختصاص بدید. از این به بعد با برنامه Remote Desktop خود ویندوز می تونید به سیستم خودتون دسترسی داشته باشید در هرجای دنیا. اما اگر می خواید پول IP ندید باید از برنامه هایی مثل Teamviewer یا Ammy استفاده كنید.


سوال : می خواستم بپرسم اگر زود زود ویندوز نصب کنی و بعد پاکش کنی به سخت افزار کامپیوتر آسیب می زنه؟

پاسخ : خیر


سوال : من روی صفحه سیستمم دور ایکن ها رنگ افتاده این اتفاق بر اثر دانلود یک عکس بود الان نمیدونم چطوری اون رنگ رو بردارم

پاسخ : روی Desktop كلیك راست كن وارد Properties بشو بعد وارد تب Desktop و روی دكمه Customize Desktop كلیك كن وارد تب Web بشو و هرچی توی لیست هست را پاك كن و تیك پایین را هم بردار.


سوال : لپ تاپ های جدید رو که میخایم روشون ویندوز ایکس پی نصب کنیم اجازه نصب نمیده و صفحه آبی مرگ نشون میده
امکانش هست این مشکل رو دور زد؟
پاسخ : شما ویندوز XP را روی هر لپ تاپی می توانید نصب كنید. احتمالا نسخه ویندوز شما بدون درایور Sata می باشد.


سوال : من از win 7 استفاده میكنم مدتی هستش كه تا عكسهام رو باز نكنم نشون نمیده.البته تا چند وقت پیش پوشه عكسها رو كه باز میكردم یه پیش نمایش داشت اما حالا واسه انتخاب یه عكس باید كل عكسها رو باز كنم تا..........
مشكل دومم اینه كه عكسهای متحرك رو ثابت باز میكنه
پاسخ : احتمالا برنامه پیش فرض ویندوز برای باز كردن عكس ها تغییر كرده، نمی دونم اما این راه حل را امتحان كنید. روی چند مدل از عكس ها با پسوند های مختلف كلیك راست كنید و با برنامه Windows Picture and fax viewer را انتخاب و گزینه Always را هم تیك بزنید. درضمن از منوی View در My computer حتما گزینه larg icons را انتخاب كنید.

سوال : روی لپ تاپم ویندوز سون داشتم سپس ویندوز ویستا را نصب کردم. حالا ویندوز قبلی که سون بود به صورت الد ویندوز در اومده اگر بخواهم ویستا را پاک کنم وسیستم را به همان سون برگردانم چه باید کرد؟
پاسخ : دوباره ویندوز را نصب كنید و حتما درایو ویندوز را فرمت كنید !

سوال : حدودا 1 ماه میشه که 1 لپ تاپ وایو سری اس گرفتم تا حالا هم کار گرافیکی و سنگین ازش نکشیدم منتها 1 دفعه هنگ میکنه و فن آن با سرعت فوق بالا شروع بکار میکنه و قطع هم نمیشه.1 بار آنقدر ادامه داد و صداش وحشتناک بود که گفتم الان میترکه و ناچار سریع خاموشش کردم
مشکل از کجاست؟من حتی ویروس کش نود رویش نصب کردم و هر روز آپدیت میشه؟؟ چكار باید بکنم؟؟
پاسخ :  در استفاده از لپ تاپ باید دقت كنید كه هرجایی نگذارید! مثلا بعضی از افراد روی تخت یا روی فرش یا روی پلاستیك استفاده می كنند ! كه باعث می شود لپ تاپ بشدت داغ شود ! اما اگر درحالت معمول این طور هست حتما به گارنتی آن نشان دهید ممكنه كه مشكل سخت افزاری داشته باشه چون این حالت غیر طبیعی است.

سوال : من یه فایل روی دستاپ داشتم لپ تابم مشکل پیدا کرد اصلا ویندوز بالا نمی اورد مجبورشئم ویندوز عوض کنم ،چطور میتونم فایلمو برگردانم ؟
پاسخ : با برنامه های Recovery باید كل درایو ویندوز را جستجو كنی كه حدودا بالای ۱۰ ساعت زمان می بره ! اگه فایلت خیلی مهم نیست به دردسرش نمی ارزه!

سوال : سلام من می خواهم با yahoo messenger چت صوتی داشته باشم اما Voice Call خاموشه می توانید راهنماییم کنی؟
پاسخ : توی ایران نمی تونی از Voice call استفاده كنی چون یاهو این سرویس را برای ایران راه اندازی نكرده و تنها شما می تونید از Voice chat استفاده كنید.مانند Video call و Web cam

سوال : 
من فلش مموری رو که وصل میکنم پیغام فورمت کردن رو میده.
آیا اگه فورمت کنم اطلاعات روی فلش از بین میره؟
اگه جواب مثبته چه راهی وجود داره که من اطلاعات روی فلشمو حفظ کنم؟
پاسخ : راهی وجود نداره و می بایست فرمت بشود !

سوال : داشتم تو Power Point رو یه اسلاید کار میکردم و باید یه فایل عکسو از word تو اون Paste میکردم که نمیشد و عکسو بردم تو دسکتاب و بعد از اونجا بردم تو Power Point چسبوندم ولی بعد از اون دور تمام ایکن های دسکتابم رنگی شده.اینم میدونستم که برای برداشتن رنگ دور آیکن ها از قسمت Propertice/Advanced/Performance Option و روی گزینه Use drop Shadow for icon labels on desktop باید تیک دار باشه
ولی وقتم سراغش دیدم تیک داره دیگه نمیدونم از کجا درستش کنم
پاسخ : این گزینه ای كه شما فرمودید مربوط به سایه دور آیكن ها می باشد. اما راه حل آن را در جواب به سوالات قبلی گفته ام.

سوال : من از مای نِتوُرک پِلِیسَم گزینه ویو وُرکگروپ کامپیوتر را انتخاب کردم تا از کامپیوتر همکارم فایلی را که شِیرکرده بود را بردارم اما وقتی می خوام بردارم هنگامی که دابل کلیک می کنم از من یوزرنِیم و پسورد می خواد . حالا من باید چیکار کنم ؟
پاسخ : احتمالا از ویندوز ۷ یا ویستا استفاده می كنید. وارد network and sharing center بشوید و در وسط صفحه گزینه Password Protect sharing را OFF كنید.

سوال : سیستم من مدتیه که سایت سازمان سنجش رو باز نمیکنه ؟
پاسخ : اگه همه سایت ها را باز می كند به غیر از سایت سنجش یعنی مشكل از سایت سنجش می باشد معمولا به دلیل وجود ثبت نام های زیاد ترافیك زیادی دارد و به سختی سرویس می دهد.

سوال : من برنامه wmver نصب کردم ولی با wmver که وارد win xp میشم flash وصل میکنم فلشو نمی شناسه.
پاسخ : یك برنامه مرتبط دارد به نام Vmware tools كه باید آن را هم نصب كنید.

سوال : مدتیست که هر چه ساعت ویندوز 7 ام رو تنظیم میکنم باز هر بار کامپیوتر رو روشن میکنم باز تغییر مکنه.
پاسخ : اول اینكه باطری مادربرد را عوض كن و دوم این كه ساعت را دوباره تنظیم كن و بعد وارد تب Internet Time بشو و گزینه Synchronize را بردار.

سوال : چرا کلیپ های ویدئویی که در سایت هست نمایش داده نمی شه،دوویندوز دارم در هیچ کدوم نشون نمی ده،فلش پلیر های9،10،11رو هم نصب کردم فایده نداره البته همش نصب می شه فایل رو که کلیک می کنم صفحه ی فاش پلیر میاد وپیام می ده ارتقا بدید کلیک می کنم آپدید هم میشه اما باز هم همون صفحه میاد که ارتقا بدید!
پاسخ : این طور كه پیداس شما مشكلی ندارید و باید مشكل از سمت سایت باشه ! كاش لینك سایت را میگذاشتی !

سوال : رشته ی من طراحی لباس هست و بسته به شغلی که دارم بیشتر وقتم رو تو سایت های لباس عروس و میگذرونم تو اکثر این سایتها عکس های لباس عروس رو فقط میشه دید و امکان سیو کردن و دانلود کردن نداره این سایتها خارجی هستن ،وقتی کلیک راست میکنم رو عکس ها این گزینه ها میاد
:settings
global settings
و ....داره ولی کپی و سیو نداره میشه لطف کنید منو راهنمایی کنید این عکس ها برام مهمه
پاسخ : خیلی از سایت ها جلوی ذخیره كردن عكس ها و یا متن های سایت خودشون را می گیرند اما شاید بتونید با استفاده از برنامه Internet Dowbload Manager فایل های یك سایت را دانلود كنید، كافی است روی صفحه كلیك راست كنید و از گزینه Download all link with IDM استفاده كنی.

سوال : چند تا سوال دارم در مورد لب تاب
یکی اینکه من برای بایوس پسورد گذاشتم و الان متاسفانه یادم رفته چیکارش میشه کرد؟
پاسخ : باید دنبال باطری بگردی معمولا زیر باطری خود لپ تاپ هست !
2- ویندوزم 64 بیتیه و لبتابم دل 5110 که گرافیک انویدا داره 1 گیگ و درایورشم نصبه اما زمانییکه رو دسکتاپ راست کلیلک میکنم و اسکرین رزولوشن رو انتخاب میکنم و دکمه دیتکت رو میزنم و گرافیک پیش فرض رو عوض می کنم و بعدش تایید ،عمل نمیکنه و بر میگرده به حالت قبل!
پاسخ : منظور از تغییر گرافیك پیش فرض چیه ؟

3- چطور میشه در 7 بیشتر از 5 تا پارتیشن داشت و با چه نرم افزاری ؟
پاسخ : بله ، با برنامه هایی مثل Paragon یا Acronis.
4- برای داشتن لینوکس و مکینتش و ایکس پی در کنار 7 چیکا باید کرد؟ چون ایکس پی رو با وی ام ور نصب کردم 20 گیگ شد! آیا نسخه وی ام وری داره ؟ من از رئ سی دی نصب کردم
پاسخ :  شما می توانید همه این ها را البته در مورد MAC درست نمی دانم، در كنار هم داشته باشید مثلا ویندوز ۷ را كه نصب كردید، یك پارتیشن خالی داشته باشید و روی آن Ubuntu نصب كنید. البته Vmware هم راه حل خوبیه، مشكل ۲۰ گیگ شدن هم در تنظیمات برنامه Vmware شما است.
5- نرم افزار پارتیشن بندی تحت بوت چیه؟
پاسخ : هردو برنامه ای كه در بالا نام بردم تحت بوت هم دارند.

سوال : هروقت لپ تاپم رو روشن میکنم این پیغام رو میده:windows 7 is not genuine و روی شکل باتری هم علامت ضرب در قرمز هست که نوشته شده consider replacing your battery آیا باتریم رو باید عوض کنم؟

پاسخ : پیغام اولی یعنی ویندوز شما نسخه اصلی نیست، حداقل كاری كه می تونید انجام بدید اینه كه آن را كرك كنید.
درمورد باطری هم باید بگم كه بدید تست كنن براتون، توی باطری ها یك چیپ وجود داره ممكنه اون خراب شده باشه.

سوال : من از سالم بودن اسپیکر خود مطمن هستم ولی موقع اجرا فقط یک بلند گو کار می کند علت چیست ؟
پاسخ :  ممكنه تنظیماتی كه برای كارت صدا دارد به درستی انجام نشده باشد. و یا ممكنه فایل شما Stereo باشد و تنظیم كارت صدای شما روی Stereo نباشد.

سوال برنامه نویسی دارید؟

ندونستن عیب نیست، نپرسیدن چرا!

خوش آمدید

برای طرح سوال، ایجاد بحث و فعالیت در سایت نیاز است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو سایت نیستید میتوانید در عرض تنها چند ثانیه ثبت نام کنید.