Python یکی از پویاترین و همه کاره ترین زبان های برنامه نویسی است که امروزه در صنعت موجود است. از زمان تأسیس آن در دهه ۱۹۹۰ ، پایتون محبوبیت زیادی پیدا کرده است و حتی امروز هزاران نفر هستند که این زبان برنامه نویسی شی گرا را می آموزند. اگر در دنیای برنامه نویسی تازه وارد هستید ، قبلاً همهمه ای را که در چند وقت اخیر به دلیل ویژگی های پایتون ایجاد کرده است ، شنیده اید و باید از خود بپرسید که چه چیزی این زبان برنامه نویسی را خاص می کند. در این مقاله ، ما در مورد موضوعات زیر بحث خواهیم کرد:
ویژگی های پایتون – Edureka آسان برای کدگذاری
پایتون یک زبان بسیار دوستانه برای توسعه دهندگان است که به این معنی است که هر کسی و همه می توانند کدنویسی آن را طی چند ساعت یا چند روز یاد بگیرند. در مقایسه با سایر زبانهای برنامه نویسی شی گرا مانند جاوا ، C ، C ++ و C # ، پایتون یکی از آسانترین موارد برای یادگیری است.

پایتون منبع باز و رایگان
Python یک زبان برنامه نویسی منبع باز است که به این معنی است که هر کسی می تواند ایجاد و در توسعه آن کمک کند. پایتون یک انجمن آنلاین دارد که روزانه هزاران رمزگذار برای بهبود بیشتر این زبان جمع می شوند. همراه با این پایتون رایگان است برای بارگیری و استفاده در هر سیستم عامل ، اعم از ویندوز ، مک یا لینوکس.

پایتون پشتیبانی از رابط کاربری گرافیکی
رابط کاربری گرافیکی یا رابط کاربری گرافیکی یکی از جنبه های کلیدی هر زبان برنامه نویسی است زیرا توانایی افزودن استعداد به کد را دارد و نتایج را بصری تر می کند. پایتون از مجموعه گسترده ای از رابط کاربری گرافیکی پشتیبانی می کند که می تواند به راحتی به مفسر وارد شود ، بنابراین این زبان را به یکی از محبوب ترین زبان ها برای توسعه دهندگان تبدیل می کند.

پایتون رویکرد شی گرا
یکی از جنبه های اصلی پایتون رویکرد شی گرا است. این اساساً به این معنی است که پایتون مفهوم کلاس و شی enc محصور سازی را تشخیص می دهد بنابراین به برنامه ها اجازه می دهد تا در طولانی مدت کارآمد باشند.

پایتون زبان سطح بالا
پایتون به عنوان یک زبان برنامه نویسی سطح بالا طراحی شده است ، به این معنی که هنگام کدگذاری در پایتون نیازی به آگاهی از ساختار برنامه نویسی ، معماری و همچنین مدیریت حافظه نیست.

پایتون ادغام شده توسط طبیعت
Python ذاتاً یک زبان یکپارچه است. این به این معنی است که مفسر پایتون کدها را یک بار یک خط اجرا می کند. بر خلاف سایر زبان های برنامه نویسی شی گرا ، نیازی به کامپایل کد پایتون نداریم بنابراین روند اشکال زدایی را بسیار آسان و کارآمد می کند. یکی دیگر از مزایای این امر این است که کد پایتون بلافاصله به فرم متوسطی تبدیل می شود که به عنوان کد بایت نیز شناخته می شود که اجرای آن را آسان تر می کند و همچنین در طولانی مدت باعث صرفه جویی در زمان اجرا می شود.

پایتون بسیار قابل حمل
فرض کنید پایتون را روی ویندوز اجرا می کنید و باید سیستم موردنظر را به سیستم Mac یا Linux تغییر دهید ، بنابراین بدون نگرانی در مورد تغییر کد می توانید به راحتی در پایتون به همان هدف برسید. این در زبانهای برنامه نویسی دیگر امکان پذیر نیست ، بنابراین پایتون را به یکی از قابل حمل ترین زبانهای موجود در صنعت تبدیل می کند.

پایتون بسیار پویا
همانطور که در پاراگراف قبلی ذکر شد ، پایتون یکی از پویاترین زبانهای موجود در صنعت امروز است. معنی این اساساً این است که نوع متغیر در زمان اجرا تصمیم گرفته می شود و نه از قبل. به دلیل وجود این ویژگی ، نیازی به تعیین نوع متغیر در هنگام کدگذاری نیستیم ، بنابراین باعث صرفه جویی در وقت و افزایش کارایی می شود.

پایتون آرایه گسترده کتابخانه
خارج از جعبه ، پایتون با تعداد زیادی کتابخانه ساخته شده است که می تواند در هر نمونه وارد شود و در یک برنامه خاص استفاده شود. وجود کتابخانه ها همچنین اطمینان می دهد که شما نیازی به نوشتن همه کدها ندارید و می توانید همان کدهایی را که از قبل در کتابخانه ها وجود دارد وارد کنید.

پایتون و پشتیبانی از زبانهای دیگر
رمزگذاری شده در C ، پایتون به طور پیش فرض از اجرای کدهای نوشته شده به زبان های برنامه نویسی دیگر مانند جاوا ، C و C # پشتیبانی می کند ، بنابراین آن را به یکی از همه کاره ها در صنعت تبدیل می کند.

بنابراین امیدوارم همه شما درک کرده باشید که ویژگی های پایتون چیست و چه ویژگی هایی آن را از همه زبان های دیگر خاص می کند.

با تکمیل ویژگی های پایتون ، از گواهینامه برنامه نویسی پایتون توسط Edureka ، یک شرکت یادگیری آنلاین معتمد با شبکه ای بیش از ۲۵۰،۰۰۰ یادگیرنده راضی در سراسر جهان بازدید کنید.

دوره آموزش صدور گواهینامه Edureka’s Python Programming برای دانشجویان و متخصصانی طراحی شده است که می خواهند یک برنامه نویس پایتون باشند. این دوره برای شروع برنامه نویسی پایتون و آموزش شما برای هر دو مفهوم اصلی و پیشرفته طراحی شده است.