تعریف چاپ دیجیتال
چاپ دیجیتال یک فرآیند چاپ است که انسان هیچ تماسی با این فرآیند ندارد. این بدان معناست که به هیچ واسطه‌ی چاپ جداگانه‌ای نیاز نیست چرا که چاپ تصویر مستقیما از طریق کامپیوتر به دستگاه چاپ منتقل می‌شود.

در مقایسه با دیگر فرآیندهای چاپ، مانند چاپ افست یا فلکسو، در چاپ دیجیتال تنظیمات دستگاهی دشواری دیگر وجود ندارد.

از نظر رزولوشن و وضوح، چاپ دیجیتال قابل مقایسه با چاپ افست می‌باشد. بنابراین چاپ دیجیتال برای بسته‌بندی و نمایش محصول ایده‌آل است. برای مطالب چاپی مانند کارت ویزیت، سربرگ‌ها، استیکر و برچسب‌ها، بروشورها و آگهی‌ها، پوسترها و بیلبوردها و غیره، چاپ دیجیتال خود را به اثبات رسانده است.

کاربرد معمول و مزایای چاپ دیجیتال
کاربرد و مزایای چاپ دیجیتال
چاپ دیجیتال به طور خاص برای تعداد چاپ پایین و متوسط در فرمت‌های مختلف بسیار مناسب است. هزینه‌ی راه‌اندازی و تنظیمات پایین آن به معنای مقرون به صرفه بودن در مقایسه با دیگر فرآیندهای چاپ می‌باشد. این بدان معناست که شما دیگر نیازی نیست که سفارشات تعداد بالا را جمع کرده یا سطح بالایی از محصولات را داشته باشید. انعطاف پذیر باشید و هزینه‌های راه‌اندازی و تنظیمات چاپ را ذخیره کنید!

پرینت رنگی ارزان برای معرفی سریع محصول ضروری است چرا که می‌توانید محصول خود را به صورت مقرون به صرفه و برای بررسی بازار هدف خود تست کنید. از آنجایی که فرآیند چاپ، بدون دخالت دست است، تغییر تصاویر به سرعت انجام می گیرد و بنابراین سرعت تحویل کارها کوتاه تر می‌شود. همچنین میتوانید از چاپ دیجیتال، انتظار بهینه‌سازی زنجیره‌ی تامین محصول خود را داشته باشید!

همچنین مشتریان خود را از طریق بسته‌بندی‌های هدف دار برای فعالیت‌های خاص یا بسته‌بندی‌های فصلی، حفظ کنید. تصاویر چاپ شما نیز می‌توانند شخصی سازی شوند. انتخاب رنگ برای طرح‌ شما، هیچ محدودیتی ندارد. میتوانید از مدلهای رنگی CMYK یا آبی‌ فیروزه‌ای، سرخ، زرد و مشکی استفاده کنید. با استفاده از این رنگها، طیف وسیعی از رنگ‌های مخصوص را می‌توان در چاپ دیجیتال شبیه‌سازی کرد. این کار، تغییرات رنگ را کاهش می‌دهد و قراردادن کدهای نامرئی در تصاویر چاپی نیز ممکن است. همین امروز، چاپ مدرن و سفارشی خود را طراحی کنید!

مزایای چاپ دیجیتال
مزایای استفاده از چاپ دیجیتال چیست؟
انعطاف پذیری مهمترین عامل موفقیت می‌باشد: در چاپ دیجیتال، میتوانید طرح های متفاوتی را برای مجموعه‌ محصولاتی که با کیفیت افست چاپ شده اند، داشته باشید، بدون اینکه محدودیتی در تعداد رنگ داشته باشند.
جایگزین کردن برچسب‌ها: توضیحات محصول را می‌توان با استفاده از دستگاه چاپ دیجیتال، مستقیما بر روی بسته‌بندی محصول چاپ کرد.
کدهای پیوسته باعث بهینه‌سازی فرآیند در تولید و بسته‌بندی محصول شما می‌شود.
به دلیل اندازه چاپ که ۲.۸ متر می‌باشد، بسته‌بندی محصول در چاپ دیجیتال، می‌تواند در یک قطعه‌ی بزرگ تولید شود.
با ترکیب طرح‌های چاپی متفاوت بر روی یک رول کاغذ، انجام پروژه‌های کوچک و متوسط امکان‌پذیر است.
چاپ دیجیتال، متفاوت و خلاقانه می‌باشد.