حل شده

ویدئو درسایت

بازدید26.4kپست ها1آخرین فعالیت5 سال پیش
0
1

سلام.میشه توضیحاتی درمورد قراردادن ویدئو در سایت بدید.
سلام.میشه توضیحاتی درمورد قراردادن ویدئو در سایت بدید.
سلام.میشه توضیحاتی درمورد قراردادن ویدئو در سایت بدید.
سلام.میشه توضیحاتی درمورد قراردادن ویدئو در سایت بدید.

1 پاسخ

0

قرار دادن ویدئو در سایت
امروزه ویدئوها محبوبیت ویژه ای دارند و از آسان ترین راه های ارتباط با مخاطبان محسوب می شوند. با قرار دادن ویدئو در سایت می توانید شاهد جذب مخاطبان بیشتر در سایت تان باشید. کاملاً واضح است که در صورت استفاده صحیح از ویدئو در سایت زمان حضور مخاطبان در سایت شما افزایش می یابد. البته باید مراقب باشید تا صدمه ای به عملکرد سایت نزنید و باعث کاهش سرعت سایت نشوید. گاهی اوقات آن طور که با یک ویدئوی چند دقیقه ای می توانیم منظورمان را به مخاطب برسانیم با نوشتن چند صفحه نمی توان این کار را انجام داد.
اکنون این سوالات مطرح است، قراردادن ویدئو در سایت می تواند در سئو سایت موثر باشد؟ چگونه از ویدئو در سایت استفاده کنیم تا سرعت سایت کاهش پیدا نکند؟

برای پاسخ به این سوالات با تیم طراحی سایت وب یار همراه باشید و این مقاله را حتماً تا آخر بخوانید چرا که استفاده صحیح از ویدئو در سایت امری بسیار ضروری است.

نحوه ی قرار دادن ویدئو در سایت
برای قرار دادن ویدئو در سایت دو روش وجود دارد روش اول این که ویدئو را در هاست سایت بارگذاری کنید و در مکانی که می خواهید ویدئو را نمایش دهید از تگ video استفاده کنید. کد آن به صورت زیر می باشد.

<video controls> <source src="img/tt.mp4" type="video/mp4"> <source src="img/tt.ogg" type="video/ogg"> Your browser does not support the video tag. <video/> ویژگی controls دکمه های پخش و تنظیم صدا را به ویدئو اضافه می کند تا کاربران به کمک آن بتوانند ویدئو را پخش یا متوقف کنند. در تگ source قسمت src آدرس ویدئو را قرار دهید و در قسمت type نیز فرمت ویدئو را مشخص کنید. مثلا اگر فرمت فیلم شما wmv است این گونه بنویسید:

type="video/wmv"
اما استفاده از این روش به دلیل این که فیلم رو در هاست تان می گذارید توصیه نمی شود چرا که باعث کاهش سرعت سایت می شود. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با روش استفاده صحیح از ویدئو در سایت آشنا کنیم.

آپلود ویدئو در آپارات
روش دیگر برای قرار دادن ویدئو در سایت، آپلود ویدئو در آپارات است. شما می توانید ویدئوهایی را که می خواهید در سایت تان نمایش دهید در سایت آپارات آپلود کنید. سپس کد نمایش ویدئو را از آپارات دریافت کنید و در سایت خود بگذارید. در این صورت شما بدون این که سرعت سایت خود را کاهش دهید می توانید با پخش ویدئو زمان حضور کاربران را در سایت خود افزایش دهید. زمانی که حضور کاربران در سایت شما طولانی شود گوگل تشخیص خواهد داد و رتبه ی سایت شما افزایش پیدا می کند.

استفاده صحیح از ویدئو در سایت

در واقع می توان گفت که یکی از راه های بسیار مهم برای افزایش میلیونی بازدیدکنندگان سایت، آپلود ویدئو در آپارات و یوتیوب است. چرا که این امکان وجود دارد که کاربر پس از مشاهده ویدئو وارد سایت شما شود که این موضوع بهترین راه رسیدن به هدف (جذب مخاطب بیشتر) است.

شما می توانید قسمتی از ویدئو را در آپارات قرار دهید و کاربر را برای نمایش ادامه ی فیلم و توضیحات بیشتر به سایت خود دعوت نمایید. این روش در زمان بسیار کمی تعداد کاربران سایت شما را افزایش می دهد و سئوی سایت شما را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

نکات مهم برای قرار دادن ویدئو در سایت
در صورتی که می خواهید در سایت تان ویدئو قرار دهید به نکات زیر دقت کنید.

انتخاب عنوان مناسب برای ویدئو
سعی کنید در عنوان ویدئو از کلمات کلیدی استفاده کنید. همین طور در نظر داشته باشید که طول عنوان مناسب باشد. به طور تقریبی 5 کلمه طول مناسبی برای عنوان است. رعایت این موارد در سئو سایت موثر است.

توضیحات برای ویدئو
برای ویدئو طبق گفته ی گوگل بهتر است حداقل از 250 کارکتر برای توضیحات استفاده کنید. این توضیحات شامل خلاصه ای از ویدئو است که برای کاربران بسیار مفید است و همین طور می تواند شامل آدرس وب سایتی باشد که ویدئو را ارائه کرده است.

هماهنگی متن با ویدیو
اگر قرار است روی ویدئو پس زمینه متنی نمایش داده شود، باید قابل خواندن باشد. مطمئن شوید که متن و ویدئو خیلی با هم متضاد نباشد و چشم کاربر را اذیت نکند.

حجم ویدئو
زیاد بودن حجم ویدئو زمان بارگذاری سایت را بالا می برد پس باید تا حد امکان ویدئو را فشرده کنید ولی این را بدانید که نباید سرعت را قربانی کیفیت کنید. فیلمی انتخاب کنید که دارای حجم کم و کیفیت خوبی باشد. طول ویدئو بهتر است بین 30 الی 40 ثانیه باشد تا کاربر را اذیت نکند و سعی کنید حجم ویدئو نیز بیش از 2مگابایت نباشد.

نمایش ویدئو در دستگاه های متفاوت
ویدئو را به صورت ریسپانسیو در سایت خود قرار دهید تا کاربران در تمام دستگاه ها بتوانند ویدئو را به درستی مشاهده نمایند.

ویدئو ریسپانسیو

عدم نمایش ویدئو در حلقه
دربعضی از سایت ها می بینید که ویدئوها پشت سرهم به طور خودکار اجرا می شوند. این کار باعث آسیب زدن به cpu ی دستگاه کاربران می شود و سرعت صفحات دیگر را پایین می آورد. بنابراین اگر قصد استفاده از ویدئو در سایت را دارید اجرای ویدئو را به اختیار کاربران قرار دهید.

نتیجه گیری

استفاده از ویدئو در سایت اهمیت زیادی دارد اما اگر با روش استفاده صحیح از ویدئو در سایت آشنا نباشید و به روش نامناسب ویدئو را در سایت خود قرار دهید می تواند مشکلات زیادی برای لود سایت ایجاد کند. در این مقاله نحوه استفاده صحیح از ویدئو در سایت آموزش داده شد. با استفاده از روش گفته شده و رعایت نکات برای قرار دادن ویدئو می توانید تاثیر مثبتی در سئو سایت خود بگذارید. برای آگاه شدن از دیگر آموزش های طراحی سایت وب یار به کانال وب یار @webyar_net بپیوندید.

سوال برنامه نویسی دارید؟

ندونستن عیب نیست، نپرسیدن چرا!

خوش آمدید

برای طرح سوال، ایجاد بحث و فعالیت در سایت نیاز است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. در صورتی که هنوز عضو سایت نیستید میتوانید در عرض تنها چند ثانیه ثبت نام کنید.