1. لیست شماره دار- 1. لیست##

???? رزومه شما:
????رزومه شما باید شامل داده های مرتبط و اطلاعاتی در مورد تجربه حرفه ای، مهارت ها و تحصیلات حرفه ای باشد.
????وقتی شما برای شغلی اقدام میکنید، باید رزومه خود را ضمیمه کنید. رزومه شما باید فقط شامل مرتبط ترین اطلاعات در مورد تجربه حرفه ای شما، تحصیلات و مهارت های شما در مورد شغل خاصی که برای ان اقدام می کنید باشد. بسیار مهم است که رزومه شما به روز و شامل اطلاعات جدیدی باشد.
????همچنین ایده خوبی است که رزومه تان را به کسی بدهید که ان را قبل از اینکه به کارفرما بفرستید بخواند. این کار به شما کمک می کند که خطاهای خود را اصلاح کنید و به شما بازخورد میدهد.
????ساختار و سادگی رزومه بسیار مهم است.
????در این جا دو مثال وجود دارد که یک رزومه چگونه می تواند نوشته شود:
????(1) یک رزومه به ترتیب وقوع رخداد ها :
این ساختار مبتنی بر سال ها و تاریخ هاست. که تمامی فعالیت های تحصیلی و حرفه ای شما را در یک ترتیب منظم لیست میکند. این به کار فرما یک تاثیر سریع در مورد کار شما میدهد. در این نوع از رزومه نویسی شما باید ابتدا فعالیت های جدیدتان را بنویسید، چون اینطوری برای کارفرما جذاب تر است .
????(2) یک رزومه مبتنی بر مهارت :
این نوع رزومه بیشتر روی مهارت ها تمرکز می کند تا تجربیات حرفه ای. رزومه مبتنی بر مهارت اگر شما به تازگی فارغ التحصیل شده باشید و خیلی تجربه کاری نداشته باشید مفید است. به خاطر بسپارید که تمامی صلاحیت هایی که در رابطه با شغل دارید هم چنین آن هایی که در دوره تحصیل خود کسب کرده اید و کار های داوطلبانه و یا کارتان با سازمان ها را همراه خود ببرید.
???? درخواست شما:
???? هدف از درخواست کار این است که کارفرما را وادار کنید که شما را ملاقات کند، آن چه باید ارائه دهید را توضیح دهید و خاص باشید
????چگونه یک درخواست را بنویسیم؟
در اینجا 5 مورد در مورد اینکه چگونه درخواست کاری خود را به شیوه درستی بنویسیم وجود دارد :
????توضیح دهید که باید چه چیزی را ارئه دهید:همه چیز را از دیدگاه کارفرما ببینید. بیشتر روی منافع اینده برای شرکت تمرکز کنید تا تجربیات گذشته خود
????معیار ها را در اگهی استخدامی شناسایی کنید : توصیف کنید که چگونه معیار های لازم را دارید. وقتی تجربیات و مهارت های خود را برای سازگاری با ان شغل ترجمه میکنید خاص باشید.
????یک سبک مناسب پیدا کنید: در خواست خود را به سبکی بنویسید که نوع شرکتی را که شما شناسایی میکنید با ان مطابق باشد.
????به وضوح و با دقت بنویسید. از جملات طولانی و پیچیده خودداری کنید، پاراگراف های کوتاه بنویسید و درخواستتان را بخش بندی کنید. یک درخواست نباید بیشتر از 1 ورق a4 باشد.
????اشتباه نکنید : همیشه خطاهای زبانی درخواستتان را به خصوص اگر به زبان مادری خودتان نمی نویسید چک کنید .
???? چه چیزی باید ضمیمه شود ؟
????درخواست شما باید همیشه شامل رزومه هم باشد و شما باید موارد زیر را به ان ضمیمه کنید :
????یک قطعه عکس: شما ممکن است عکسی هم برا رزومه خودتان بکذارید اما الزمانی نیست، عکس را با دقت انتخاب کنید و به کیفیت ان توجه کنید.
????گواهینامه تحصیلی: اگر به تازگی فارغ التحصیل شده اید باید یک کپی از مدرک خود را ضمیمه کنید اما اگر چندین سال تجربه دارید تنها در صورت نیاز آن را ضمیمه کنید اما در روز مصاحبه حتما همراه خود داشته باشید.
????توصیه نامه ها ،گزارشات ، و... : تنها در صورتی که توصیه نامه هایی مرتبط با این کار دارید ضمیمه کنید . اگر این کار را نکردید حتما آن را به همراه خود داشته باشید.
???? ارزیابی تحصیلی شما:
????صلاحیت های خود را بشمارید و تحصیلات خود را ارزیابی کنید.
????وقتی برای شغلی اقدام میکنید، این که صلاحیت های تحصیلی خود را ارزیابی کنید خیلی مهم است.

آخرین ویرایش: 22-10-2018 ???? 20:28، توسط karpira